Direktlänk till inlägg 11 oktober 2014

PROLOG STEAL MY GIRL

Av Amanda - 11 oktober 2014 18:40

Molly är en tjej på 15 år. Hon hon har blond och brunt hår, med en toning av rödbrunt. Hon har grönblåa ögon. Hon är normal lång 167 cm. Hon går i 9:an, kommer från landet och är galen i One Direction. Hon bor med sina föräldrar och bröder. Hon har 4 bröder, hon är mellan barnet. Hennes äldsta bror är 20 år. Han heter Teo, han har en flickvän som heter Lena, Molly ser upp till henne ganska bra. Teo har brunt hår, blåa ögon vilket han fått från mamman. 

Hennes näst äldsta bror är 17 år, Josh. Han har inte någon tjej, men han är stört kär i Sara. Josh ser inte ut som Teo, Josh är mer svag om man kan säga så.. Han ja du vet, han är klenare. Teo går på gym hela tiden, men Josh är mest vid datorn. Josh Har som Molly, brunt/blont/rött hår. Han har också grönblåa ögon, men han har mer grönt än blått. De har båda sitt utseende från pappan. Molly och Josh brukar ofta spela tv-spel med varandra.

Hennes nästa bröder är tvillingar, Fred och Oscar, de är ganska busiga av sig. Dem är 13 år och går i 7:an på Mollys skola, vilket hon gillar mer eller mindre. De ser ut som Teo, fast mini variationer. De har inte hans muskler, men de har han hår och ögon. Sen är det dock en stor skillnad i personligheten.


Mollys mamma heter Kristina och har gröna ögon, hon har brunt hår, några hårstrån är dock gråa, vilket Fred och Oscar retar henne med ibland. Kristina gillar nämligen inte att bli äldre. Hon kända att ju fler små barn hon har, ju yngre skulle hon vara, men det var ett tag sedan Fred och Oscar började i förskoleklassen. Molly älskar sin mamma jätte mycket, men hon vet inte mycket om hennes barndom. När Molly var 5 hade hon smugit ut ur hennes rum för att lyssna på sin mamma och pappas konversation. "Nej! Jag tänker inte låta mina barn gå igenom vad jag gjorde när jag var ung! Glöm det" Hon hade aldrig fattat vad hon menade, hon har aldrig träffat hennes mormor och morfar. Kristina var det ända barnet.


Mollys pappa heter Jonas, han har blåa ögon, brunt hår. Han är inte så märkvärdig av sig. Han har dock ett roligt jobb enligt Molly, han är lärare för döva barn. Molly vill också bli lärare men inte för döva barn, hon vill bli Engelska lärare för åk 7 upp till 9. Hon vet inte riktigt varför, men hon gillar Engelska och är bra på det. Sen skulle hon ju få längre sommarlov än om hon typ skulle blivit läkare eller något

 

Hur Mollys familj är enligt henne:

 

Teo- snäll, fotbolls galen, en bra lyssnare, stark. Han kan vara snål men inte ofta. Han är en besserwisser, han vet allt om alla och allting. Han gillar sina muskel. Han är fåfäng, pratsam, omtänksam och överbeskyddande.

 

Josh- Gamer, barnslig men rolig, blyg, målmedveten, försiktig, slarvig. Han är en riktigt bra lyssnare och väldigt känslig. Det är han jag är med mest. Han är också överbeskyddande, men han vet när det är lugnt till skillnad från Teo.

 

Fred- Han är för 2 minuter före Oscar. Han är väldigt omogen, slarvig, han tänker inte före han agerar. Han är vild av sig, osympatisk, lat, men han kan vara väldigt smart, som mig. Han gör alltid en massa experiment på rummet med Oscar. Inte konstigt att han är bäst på kemi i hela skolan, ja han är till och med bättre än mig. Sen vet han dock inte hur man bevarar en hemlighet. 

 

Oscar- Han är också omogen, men han är inte lika slarvig som Fred. Han tänker innan han reagerar och han är grym när det kommer till musik. Han är begåvad, han kan spela trummor, gitarr, lite bas, annars är det mitt instrument. Han vet hur man spelar ukulele, piano, saxofon ja, och lite till. Han har inte lätt för so ämnena. Men allt annat klarar han jätte bra.

 

Mamma- Ja, vad ska man säga? Hon är en jätte bra mamma och så. Jag älskar henne, men jag vet inte så mycket om henne. Jag menar, jag vet ju hur hon är och så, men jag vet inget ting om hur hon var som barn, vart hon kommer ifrån. Vi har aldrig träffat hennes föräldrar. Men ja mamma bryr sig om en, oavsett vem man är. Hon är ödmjuk, pratsam, glad, trevlig. En man vill vara nära med. Hon har stort tålamod, måste vara där jag fått det från.

 

Pappa- Tja, han är ju lärare. Tycker det är coolt att han kan teckenspråk. Igen annan jag känner kan det.. Kanske Teo kan, han läste lite i gymnasiet om teckenspråk. Han är extremt överbeskydda, över mig i alla fall. Han är social, vänlig, pratsam, men lite blyg. Han är smart, han var advokat innan han blev lärare, så han kan en hel del min pappa. 

 

_________________________________________________________________________________________

Jag ljög, kommer en till berättelse upp på bloggen, kan ni gissa vad den kommer att handla om?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Omg

Av Amanda - 7 april 2022 13:05

Hahha tydligen så har jag hittat hit igen och OJ vad man skäms!! ...

Av Amanda - 27 augusti 2018 18:44

Tja!    Det var ett tag sedan. Mycket har hänt, på dessa år. Vi kan väl börja med att säga att jag nu är 19 år och jag har dessutom både körkort och bil. Jag tog studenten i år, en härlig upplevelse faktiskt och det som är ännu härligare är att j...

Av Amanda - 30 oktober 2016 22:00

När klockslaget slagit 22:00 vintertid får jag känslan att skriva något här, på "bloggen" jag så sällan skriver på. Mycket har hänt sedan sist. Jag går nu i mitt andra år i gymnasiet det är nu det roliga börjar då man får studera den inriktning man v...

Av Amanda - 14 mars 2016 12:50

När jag skriver detta inlägg så sitter jag i skolans entré och försöker fördriva tiden så mycket jag möjligen kan. Vi har fått nytt schema pga ny engelska lärare. Andra gången vi byter detta läsår, innan har vi slutat så att jag hinner med bussen som...

Av Amanda - 20 januari 2016 23:08


Har påbörjat ett prodjekt på Wattpad ;)    

Presentation

Jag är en tjej vid namn Amanda.
Jag älskar One Direction och 5 seconds Of Summer. Jag kan skriva om saker som jag är intresserade av och om saker som ointresserat mig helt och hållet. Vissa inlägg är kortare än andra, beror helt på hur lat jag är.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad går/gick/ vill du gå för program i gymnasiet?
 Barn och fritid
 Vård och omsorg
 Fordorn och transport
 Industri
 Handel
 Ekonomi
 Samhäll
 Natur
 Teknik
 Estet musik
 Estet teater
 Estet (annat)
 Annat program

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards