Alla inlägg den 14 oktober 2014

Av Amanda - 14 oktober 2014 18:45

Jag har problem! Jag vet inte vad jag ska bli för någon dag sedan bar jag 100% säker på att jag ville bli Engelska lärare. Innan dess tänkte jag på polis. Men jag vet inte.. Nu funderar jag på regissör, manusförfattare eller journalist. Men jag skulle kunna vara tolk också, jag har lätt för språk och är bra på Engelska. Men jag vet inte! Kanske jag vill bli konditor! Jag gillar ju att baka, folk älskar mina rulltårtor, mina kladdmuffins och cupcakes är heller inte så tokiga! 

Jag skulle kunna jobba med barn, mamma och pappa har sagt FN för jag HATAR verkligen orättvisa. Det var/är därför jag skulle vilja bli polis. Jag kanske vill vara mer än bara en sak... Jag skulle inte säga nej till att vara advokat, men dock måste man läsa massa matte till det, jag gillar inte matte så... a du fattar poängen. 

Men att folk vill att en 15/16 årlig ska veta är en stor press på en. Man kanske inte måste veta vad man vill bli, men tänk om man väljer helt fel linje? Dock ska jag välja samhälles  linjen, det är ju en ganska bred grund. Men ändå..

Jag vet att jag är bra med barn, jag gillar att skriva. Jag skulle spring flera kilometer bara för en kompis. Okej kanske inte springa men cykla.Kanske man ska vara amper ett år i något land året efter gymnasiet så man kan få tid att tänka lite. För jag vet ärligt talat inte... Sen skulle jag kunna bli författare men det kostar ju en del att få boken publicerad, sen skulle jag kunna bli skådis, men det är en tuff bransch. 

Skulle inte säga nej till att bli bonde, men mamma är ju allergisk mot en massa djur! Sen har jag ko skräck. Men grisar, höns och hundar skulle väl inte vara dumt? Man kan sälja grisköttet och äggen. Kanske hundungar också? Fast jag gillar hundar så jag tror inte att jag skulle klara det.

Sen har jag funderat på ungdomsledare, men dem får ju inte bra betalt, man kan inte bara  vara ungdomsledare. Jag skulle inte säga nej till att ha min egen tv show så som Ellen Degeneres. 

Det finns så mycket att välja på så hur vet man att man väljer rätt, säg inte följ ditt hjärta för det är ganska svårt när den vill flera saker!

Presentation

Jag är en tjej vid namn Amanda.
Jag älskar One Direction och 5 seconds Of Summer. Jag kan skriva om saker som jag är intresserade av och om saker som ointresserat mig helt och hållet. Vissa inlägg är kortare än andra, beror helt på hur lat jag är.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad går/gick/ vill du gå för program i gymnasiet?
 Barn och fritid
 Vård och omsorg
 Fordorn och transport
 Industri
 Handel
 Ekonomi
 Samhäll
 Natur
 Teknik
 Estet musik
 Estet teater
 Estet (annat)
 Annat program

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards