Direktlänk till inlägg 14 mars 2016

Orimliga och idiotiska tider!

Av Amanda - 14 mars 2016 12:50

När jag skriver detta inlägg så sitter jag i skolans entré och försöker fördriva tiden så mycket jag möjligen kan. Vi har fått nytt schema pga ny engelska lärare. Andra gången vi byter detta läsår, innan har vi slutat så att jag hinner med bussen som går 12:05. Dock så har de gjort att vi slutar 10 minuter efter att bussen åkt, vilket leder till att bussbarnen som jag bland många andra tillhör i, får vänta i ca 2 timmar på att nästa ska gå. 

Kom inte och säg att jag ska sitta och göra läxor, dels för att jag känner mig mycket mer bekväm med att göra dem hemma i mitt eget rum än att sitta här, där många elever går för bi. Han min skärm nästan helsvart för att gömma att jag skriver här. Den ända läxan jag har är religionen, allt annat är jag klar med. Sedan, eftersom det är en Måndag det här, så har man knappt läxor.

1 Vi får inga på måndagar om man inte hakar efter på lektionerna, vilket jag inte gör.

2 Det var pricis helg, 2 dagar utan skola som är i mitt fall, perfekta dagar för läxor. Mina läxor är små och snabba som inte behövs 300 dagar för att göra. 

Vaarför säger folk ens att man ska göra läxor när man har det så här? Är det för att alla andra saknar effektiviteten på lektionstiden? Som gör att de kommer efter? Men bara för att det är så kan man väl inte gå och tro att alla är så? Herregud,de t blir ju nästan kränkande och man drar alla över en kam. Aja let's move on!


Just nu är det 1 timma och 15 minuter kvar, ska jag skriva detta inlägg hela tiden? Nja tror inte det du... I alla fall, så är det här fallet med tiden skit surt. Man skulle ju kunna ta och flytta över några minuter, eller flytta upp hela lektionen, jag klagar inte. Dock så är det så att läraren vi fått nu redan jobbar 100%, så han jobbar egentligen övertid med att ta över oss. Vilket han borde få en aplåd för, inte alla kan ta han om en klass med bara tjejer. I alla fall så har jag skit tråkigt, för jag, som bor 2 mil här i från kan inte gå hem. Ingen kan heller hämta mig, mamma skulle kunna eftersom att hon vabbar, grejen är bara att min syster vägrade att gå upp. Så någon kommer att vara lite sur när man väl är hemma (jag). Så himla patetiskt, kan de inte sätta in fler bussar? Eller juste... nu fattar jag, det är ju för att jag bor på landet, samt skolan jag går i ligger "på landet" fast i en liten by (på 11 tusen invånare skit samma).


Vad mer hatar jag med detta? Jo all denna röktlukt som är så rutten så det inte finns något värre. Ska du röka? Visst varsågod, bara kom inte tillbaka fören om typ 2 timmar för lukten sitter ju 17 med kvar! 


Aja nu säger jag hej då och försöker göra annan skit under tiden. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Omg

Av Amanda - 7 april 2022 13:05

Hahha tydligen så har jag hittat hit igen och OJ vad man skäms!! ...

Av Amanda - 27 augusti 2018 18:44

Tja!    Det var ett tag sedan. Mycket har hänt, på dessa år. Vi kan väl börja med att säga att jag nu är 19 år och jag har dessutom både körkort och bil. Jag tog studenten i år, en härlig upplevelse faktiskt och det som är ännu härligare är att j...

Av Amanda - 30 oktober 2016 22:00

När klockslaget slagit 22:00 vintertid får jag känslan att skriva något här, på "bloggen" jag så sällan skriver på. Mycket har hänt sedan sist. Jag går nu i mitt andra år i gymnasiet det är nu det roliga börjar då man får studera den inriktning man v...

Av Amanda - 20 januari 2016 23:08


Har påbörjat ett prodjekt på Wattpad ;)    

Av Amanda - 10 januari 2016 21:12

Det är nu 2016, jag ska i vår bli 17 år. Jag har från och med i vår levt i 17 år på denna jord. Jag är inte gammal, inte liten men väldigt ung. I de 16 år jag left nu, har jag gått igenom mycket för en snart 17 årig tonårstjej. Jag har haft många vän...

Presentation

Jag är en tjej vid namn Amanda.
Jag älskar One Direction och 5 seconds Of Summer. Jag kan skriva om saker som jag är intresserade av och om saker som ointresserat mig helt och hållet. Vissa inlägg är kortare än andra, beror helt på hur lat jag är.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad går/gick/ vill du gå för program i gymnasiet?
 Barn och fritid
 Vård och omsorg
 Fordorn och transport
 Industri
 Handel
 Ekonomi
 Samhäll
 Natur
 Teknik
 Estet musik
 Estet teater
 Estet (annat)
 Annat program

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards