Direktlänk till inlägg 30 oktober 2016

Det var ett tag sedan!

Av Amanda - 30 oktober 2016 22:00

När klockslaget slagit 22:00 vintertid får jag känslan att skriva något här, på "bloggen" jag så sällan skriver på. Mycket har hänt sedan sist. Jag går nu i mitt andra år i gymnasiet det är nu det roliga börjar då man får studera den inriktning man valt. Jag har då valt foto-media som vår skola kallar det men egentligen är det  medier, information och kommunikation. 


Men det har ändå varit så stressande med alla inlämningar man fått. Det är ändå skönt med bara en lektion på fredagar och till våren kommer även mina onsdagar bestå av bara en lektion. Det ger tid till att hinna med inlämningar och läxor men jag är typ bäst på att skjuta upp sådant. Även om jag hatar stress så presterar jag ofta bäst då.


Nu har jag i alla fall höstlov. En vecka som jag kan slappa, men jag har ändå en del att göra. Skolan har tagit så mycket tid att jag inte städat mitt rum på säkert över en månad. Det är inte jätte stökigt, efter lite damsugning och få in kläder i byrån. Helt ärligt måste jag nog vika om allt i byrån för att få plats med allt. Inte för att jag har så mycket kläder, det är bara att jag gillar lite tjockare kläder. Det tar då upp mer plats. Sen har jag tänkt att jag skulle kunna göra någon klipp till youtube igen. Det var ett tag sedan. Men det vet jag inte när det blir, jag vill göra något under själva videon. Sen kanske jag måste göra fler videos för att jag inte kommer att ha tid när jag går tillbaka till skolan. Sen ska jag säkert göra andra saker med.


Jag väntar bara till jag kan leva mitt liv genom en lens. Jag älskar att fotografera och spela in. Det är bara att det känns som att jag är så begränsad. Därför är det viktigt för mig att få mitt körkort så snabbt som möjligt i vår. Så att jag kan ta mig till platser jag aldrig vart i. Jag vill också känna mig mer fri. Jag har en viss ideal över hur jag ska leva mitt liv men just nu tillåter inte samhället mig det. Eller tillåter och tillåter, det är inte lätt att ta sig till olika ställen när man bor på landet. Att åka till Göteborg tar typ 45 minuter med bil. Säg att det kanske skulle ta mig 4 timmar med cykeln?


Ska sova nu, eller försöka i alla fall så säger jag adjö till vem som nu läser detta!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Omg

Av Amanda - 7 april 2022 13:05

Hahha tydligen så har jag hittat hit igen och OJ vad man skäms!! ...

Av Amanda - 27 augusti 2018 18:44

Tja!    Det var ett tag sedan. Mycket har hänt, på dessa år. Vi kan väl börja med att säga att jag nu är 19 år och jag har dessutom både körkort och bil. Jag tog studenten i år, en härlig upplevelse faktiskt och det som är ännu härligare är att j...

Av Amanda - 14 mars 2016 12:50

När jag skriver detta inlägg så sitter jag i skolans entré och försöker fördriva tiden så mycket jag möjligen kan. Vi har fått nytt schema pga ny engelska lärare. Andra gången vi byter detta läsår, innan har vi slutat så att jag hinner med bussen som...

Av Amanda - 20 januari 2016 23:08


Har påbörjat ett prodjekt på Wattpad ;)    

Av Amanda - 10 januari 2016 21:12

Det är nu 2016, jag ska i vår bli 17 år. Jag har från och med i vår levt i 17 år på denna jord. Jag är inte gammal, inte liten men väldigt ung. I de 16 år jag left nu, har jag gått igenom mycket för en snart 17 årig tonårstjej. Jag har haft många vän...

Presentation

Jag är en tjej vid namn Amanda.
Jag älskar One Direction och 5 seconds Of Summer. Jag kan skriva om saker som jag är intresserade av och om saker som ointresserat mig helt och hållet. Vissa inlägg är kortare än andra, beror helt på hur lat jag är.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad går/gick/ vill du gå för program i gymnasiet?
 Barn och fritid
 Vård och omsorg
 Fordorn och transport
 Industri
 Handel
 Ekonomi
 Samhäll
 Natur
 Teknik
 Estet musik
 Estet teater
 Estet (annat)
 Annat program

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards