Direktlänk till inlägg 21 september 2014

Wherever You Are Kapitel 24

Av Amanda - 21 september 2014 12:32

Emmas Perspektiv 


"Nej mamma gå inte! Inte du med" Skrek jag. Jag åsg hur hon sakta gick utur skogen, där var jag fast intill ett träd. Där hon lämnade mig.

"Emma!" Jag hörde en bekant röst.

"Emma vakna!" Det var Niall. Sover jag?

"Emma vakna snälla!" Skrek han en gång till. Jag började se ett svagt ljus som blev starkare och starkare.

Jag vaknade med ett ryck.. Kollade på Niall, han såg blek och oroad ut.

"Vad hände?" Frågade jag.

"Du grät och skrek" Sa Niall lugnande med en gnutta oro. Han ställde sig upp.

"Klä på dig. Idag är begravningen" Just de. Mammas begravning är idag.


Calums Perspektiv 


"Den är bra. Tror ni vi kan spela in den idag?" Frågade jag de andra.

"Ja då!" Sa Ashton bestämt.

"Du saknar henne va?" Frågade Luke med en tyst röst.

"Ja" Det var en vecka sedan jag såg henne.

"Hon har det säkert bra. Nu går vi och spelar in låten tycker jag" Sa Michael. Vi gick till studion

"rym låt grabbar!" Sa Ollie. Han hjälper oss att spela in låtar.

"Glöm inte att ni ska på en intervju om två timmar" Påminde han oss.

"Nej då!" Sa jag.



Vi var på väg till radio stationen.

"Hej och välkomna till Radio 1" Sa en kvinna vid ett bord. Hon visade vägen till ett rum.

"Härnäst kommer 5 Seconds f Summer. De kommer svara på frågor och presentera en ny låt. Här har vi Calum, Luke, Ashton och Michael" Sa radio gubben.

"Så första frågan. Calum, hur var era två månader i Sverige?" Bra fråga...

"Det var.. intressant, och äventyrligt" Sa jag och börja tänka på allt som hände oss och Emma.

"Det har gått rykten om att en av er inte är singel längre. Vem?"  Jag kände hur jag börja små rodna.

"CALUM!" Skrek Ashton och fnittra.

"Jaså, vad heter hon?"

"Emma. Låten vi, mest jag, skrev är till henne" Jag hörde några busvisslingar.

"Nice. Så Luke. Du gjorde inte något ovanligt under tiden?" Luke var tyst en stund. Allt han har gjort var ju ovanligt.

"Jo, jag var på sjukhus en hel del. Mer än vad jag brukar" Å nej..

"Varför då?" Han kollade på mig.

"Det är privat" Sa jag åt honom.

"Okej Ashton och Michael. Vad gjorde ni?"

"Vi gjorde lite allt möjligt. Men vi badade mycket. Sa Ashton.

"Vi hinner bara en fråga innan låten. Så Mike.. Hur kommer det sig att du inte färgat håret än?" Mike började le, det leendet bara han kan göra.

"Jag har inte haft tid. Men jag funderar på grönt" Sa Michael.

Efteråt spelades låten upp.

"Wow du måste gilla henne, Wherever You Are med 5SOS" Vi höll på en halvtimma.


Nialls Perspektiv 


Allt var tyst. Här står jag med armarna om Emma. Hon gråter, tyst. Det måste vara jobbigt att förlora båda föräldrarna på så kort varsel. Emma sa inte så mycket på hela dagen. Hon är 15 och föräldralös. Bor med sin farbror och ingifta faster, och sin kusin Jimmy.

"Niall?" Jag hörde Carlos bakom mig. 

"Ja"

"Det är idag du åker va?" Han såg nerstämd ut.

"Ja, senare i kväll.. Hur så?"

"Emma har alltid varit glad. Hyperventilera liksom. Men nu.. Hon behöver er, dig. Calum alla helt enkelt" Han sucka.

"Man ser väl inte fram emot sin mors begravning" Sa jag lite irriterat.

"Jag vet men.. Hon mår bättre vid er närvaro" Jag funderade en stund. Sedan fick jag en ide.


"Hallå?" Svarade Calum.

"Hej du. Är låten till Emma klar?" Frågade jag uppiggande.

"Ja, den har redan gått på några radio stationer. Hur så?"

"Jag bara en ide" Sa jag och la på luren.


Senare den kvällen lämnade jag Sverige. Men jag lämnade inte bara landet bakom mig. Jag lämnade en lapp åt Emma. 

_________________________________________________________________________________________

Nu är det bara ett kapitel kvar! Wow, jag började med den i april eller maj.. 25 ganska korta kapitlen på en lång tid.. Men sen skriver jag inte dygnet runt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Omg

Av Amanda - 7 april 2022 13:05

Hahha tydligen så har jag hittat hit igen och OJ vad man skäms!! ...

Av Amanda - 27 augusti 2018 18:44

Tja!    Det var ett tag sedan. Mycket har hänt, på dessa år. Vi kan väl börja med att säga att jag nu är 19 år och jag har dessutom både körkort och bil. Jag tog studenten i år, en härlig upplevelse faktiskt och det som är ännu härligare är att j...

Av Amanda - 30 oktober 2016 22:00

När klockslaget slagit 22:00 vintertid får jag känslan att skriva något här, på "bloggen" jag så sällan skriver på. Mycket har hänt sedan sist. Jag går nu i mitt andra år i gymnasiet det är nu det roliga börjar då man får studera den inriktning man v...

Av Amanda - 14 mars 2016 12:50

När jag skriver detta inlägg så sitter jag i skolans entré och försöker fördriva tiden så mycket jag möjligen kan. Vi har fått nytt schema pga ny engelska lärare. Andra gången vi byter detta läsår, innan har vi slutat så att jag hinner med bussen som...

Av Amanda - 20 januari 2016 23:08


Har påbörjat ett prodjekt på Wattpad ;)    

Presentation

Jag är en tjej vid namn Amanda.
Jag älskar One Direction och 5 seconds Of Summer. Jag kan skriva om saker som jag är intresserade av och om saker som ointresserat mig helt och hållet. Vissa inlägg är kortare än andra, beror helt på hur lat jag är.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad går/gick/ vill du gå för program i gymnasiet?
 Barn och fritid
 Vård och omsorg
 Fordorn och transport
 Industri
 Handel
 Ekonomi
 Samhäll
 Natur
 Teknik
 Estet musik
 Estet teater
 Estet (annat)
 Annat program

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards