Alla inlägg den 19 september 2014

Av Amanda - 19 september 2014 20:58

Harry Potter och Hemligheternas Kammare!

 

Jag läste idag ut 2 boken i Harry Potter serien. Som igår och i onsdags var jag hemma.. :(

Jag har inte haft så mycket att göra, men ändå har jag inte gjort något vidare roligt, men jag har aldrig roligt när jag är sjuk. Skulle jag få bestämma skulle jag vilja ha roligt oavsett om jag är sjuk eller inte. Sen har jag kommit på en grej under tiden jag läste boken.. Ordet "smutskalle" är ju inte världens bästa och finaste ord i böckerna, men tänk om det bara var ett ord innan, som "neger". Det står ju till och med i gamla recept 'negerbollar'. Men att vi tror att det är ett elakt ord att säga. Men för vissa så är det faktiskt bara ett ord. Så "smutskalle" kanske bara var ett ord, innnan några trollkarlar och häxor kom på att det kunde vara kränkande mot mugglarna.

 

Harry Potter och Fången Från Azkaban! 

 

Jag ska nu börja läsa 3:dje boken i serien. Med tanke på att jag har sett filmen, så har jag ju förväntningar på boken. Jag vet att det finns saker som skiljer sig, som Harrys ögon, i boken är dem gröna i filmen blåa. Sen kanske Sirius Black beskrivs annorlunda i boken, än vad jag uppfattar av han från filmen. Jag har också märkt att jag blir mer och mer besatt av Harry Potter. Jag kollar till exempel på klipp på YouTube om dem... Detta blir snart värre än One Direction. Undrar hur det skulle vara för dem, om de gick på Hogwards alltså. Niall skulle passa bra som Neville, Liam skulle vara Hemione , fast kille. Louis skulle passa bra som George eller Fred, jag kan se Zayn som Dean. Och Harry... Vet inte  om han skulle kunna vara Harry.. men Seamuns? Vet inte om det är så man stavar hans namn... Eller Hagrid! Harry skulle passa bra som Hagrid!

Presentation

Jag är en tjej vid namn Amanda.
Jag älskar One Direction och 5 seconds Of Summer. Jag kan skriva om saker som jag är intresserade av och om saker som ointresserat mig helt och hållet. Vissa inlägg är kortare än andra, beror helt på hur lat jag är.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad går/gick/ vill du gå för program i gymnasiet?
 Barn och fritid
 Vård och omsorg
 Fordorn och transport
 Industri
 Handel
 Ekonomi
 Samhäll
 Natur
 Teknik
 Estet musik
 Estet teater
 Estet (annat)
 Annat program

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards