Direktlänk till inlägg 16 juni 2014

Wherever You Are Kapitel 18

Av Amanda - 16 juni 2014 17:45

Tidigare 


Jag kunde se att Cal var upprörd, vem skulle inte det?

________________________________________________________________________________________

 

Calums Perspektiv 


Hon sa aldrig att de var i Nialls ålder.. Jag vet att hon inte bara tog emot slagen, hon slogs också, men ändå. Det lät som att hon var så hjälplös.. 

"Cal.. Vad tänker du på?" Niall hade försökt fått tag i mig, men det var som om jag var i chock.

"Cal... Hallå! Jorden till Calum!" Då ryckte jag till, det var inte Niall som sa det... Utan Luke

"Va?" Emma kollade på mig, Niall och Liam också, men de andra skrattade rakt i mitt ansikte... Men de vet ju inte.

"Vi ska till Liseberg nu, så raska upp dig" Emma sucka, jag vet inte varför men det ser ut som att hon tänker berätta något.. Men vad?... NEJ!

"Hallå sluta" Alla vände på sig "Han var i chock det  är allt" Phu... Hon berättade inte.

Alla gick  ut till bilarna. Vi fick åka i 2 bilar, vi var för många för att få plats i en bil.

Liam skulle åka med de andra av mitt band i en lite större bil, de hade också en livvakt med. Sen åkte jag, Niall och Emma samma bil med en annan livvakt. 

Jag är glad att jag är med Emma i alla fall... Jag antar att ja är överbeskyddande om henne.

"Niall?" Emma bröt vår extremt konstiga tystnad.

"Ja, Em?" Detta lär bli intressant.. 

"Kommer inte folk känna igen er?" Just de... Det tänkte jag inte på..

"Nu, ja, men vi har förklädnader till oss. Liam fixade allt. Vi har de vi hade förra året om du minns dem?" Emma fnittra till, vilket jag antar är för att hon såg förklädnaden framför sig.

"Vi har inte tänkt på det" Deras huvuden vände sig mot mitt.

"Liam tänkte på de med så vi har med oss 4 dräkter till er.. En av er får ha den nya.. Ingen av oss har använt den" 

"Okej, jag kan ta den, de andra lär inte vilja ha den"

 

Liams Perspektiv 

 

"Okej, lyssna nu! Vi kommer att bli förklädda, alla förutom Emma... Vi har med oss 4 dräkter till er. En är dock ny, så vi vet inte hur bra den passar någon av oss. Vem kan tänka sig att ta den?" Tystnad... Typiskt 

"Okej, då antar jag att Calum får den.. Luke du kommer att ha Harrys dräkt, jag tror den passar dig bäst, Mike, du tar Louis dräkt, och Ash du får ta Zayns." 

"När ska vi sätta på oss dem?" Frågade Luke

"Vi ska stanna vid en liten kiosk på vägen, där byter vi om, men vi får vänta på de andra så att de också kan byta om" Alla kollar konstigt på mig. 

"Varför var Cal i en chock?" Skit, jag visste att det skulle komma upp!

"Det är komplicerat" Om någon ska berätta så ska Emma eller Niall göra det.

"Jag vill veta" Envisa grabbar

"Vill du verkligen veta så får du fråga Emma eller Niall, det är deras personliga sak" Jag hoppas det inte kom ut fel nu.

"Vänta.. Menar du att Niall och Emma är ihop? Calum gillar Emma. Mycket" Såg inte det komma i alla fall. Vad ska jag säga nu?

"Nej det var inte så jag mena.. Alltså, jag har inte all information, men det har något med hur vi träffade henne att göra" Kan vi inte vara framme snart?

 

Efter 5 långa minuter med massor av frågor jag inte kan svara var vi vid kiosken. Niall kom inte så långt efter, kanske 2 minuter.

"Hej brorsan" Niall kom springandes mot oss, för att inte bli upptäckt. 

"Hej, här är dräkten, vart är Cal?" 

"Han kommer, Emma också" 

"Men hon behöver ju inte byta om" Jag fatta inte, eller?

"Nej, men det finns något som heter 'att gå på toa' har du gjort det? Det faktiskt en stor lättnad ibland"Vi skratta och då kom de.

"Hej Cal här har du din dräkt" Jag stärkte fram dräkten och han tog emot den.

"Vart finns toan?" Emma kom där med sitt stora flin som alltid när hon känner sig pinsam. Jag har inte riktigt pratat med henne ordentligt än.

"Den finns där borta, du det är trevligt att se dig igen" Hon sa inget men jag kunde se hur hennes flin blev till ett varmt leende under tiden hon sprang till toan.

En efter en gick man till bilarna.


"Vänta Niall"  Jag tog hans hand, nu var det bara vi, Cal och Emma kvar.

"Vad är det?" Han höjde ena ögonbrynet. 

"De tror du och Emma är ihop" Hans ansikte förvandlades till en femårings underliga uttryck. 

"VA!" Jag och Niall vände sig dit ljudet kom från vilket var Cal.

"Nej det är vi inte, varför tror de det?" Han slog till mig på armen, inte hårt såklart. 

"De ville veta varför Cal såg ut som han var.. Så jag sa att det var din och Emmas personliga sak.." Jag suckade. "Och Mike trodde det betyd att ni var ihop" Erkände jag.


Emmas Perspektiv 


"VA!" Jag hörde Calums skrik. Jag frös till mina ögon öppnade upp och bara stirra, för att höra vad de prata om, stod jag med ena örat mot dörren.  Jag kunde höra små ord. .... är vi inte... Cal såg ut... din och Emmas.. Sen hörde jag inte något annat så jag gick  ut.

"Vad stirrar ni på? Är min gylf öppen?" Medan jag sa det drog jag upp tröjan så jag kunde se gylfen.. Sen kom jag på att de inte kunde se den. Pinsamt.

"Nej det är inte de" Då börja vi alla skratta.


Vi är äntligen framme.

"Vad stort allt är" Jag vände mig mot killarna och brast ut i skratt.

"Era ansikten!" Jag pekade mot dem.

"Men Emma då, har inte din mamma lärt dig att man inte ska peka" Det var Ash som sa det. Jag kunde inte hjälpa det, men jag märkte hur mitt huvud blev allt tyngre och tyngre, sen såg jag bara marken. 

Hon har knappt lärt mig något ting.. Jag har alltid fått gissa mig fram.. 

"Jag skämta bara" Jag hörde hur han  ångra sig. Men han kan ju inte veta.


"Kan vi inte åka den" Mike pekade på den nya banan... Helix 

"Alltså... Emm jag vet inte" Jag är lite höjdrädd 

"Jo kom igen Em, det blir kul" Jag sucka

"Okej då, men dör jag så skyller jag på dig" Alla skratta, förutom livvaktarna förstås. 



Jag satte mig jämte Calum. När vi var högt uppe börja jag andas snabbare och snabbare. Jag började få en liten ångest attack. 

Calum tog tag i min hand. "Det är lugnt, jag är här" På något sätt blev jag lugnare, det räckte med att han höll i mig. Och då bar det neråt. Jag hör hur alla skriker. Vilket inte hjälper mig om jag ska vara ärlig.


Efter en hel dag på Liseberg, är jag utmattad. Folk upptäckte inte killarnas läderklädsel, som tur va. Jag sov hela bilresan hem. Det kändes som att jag bara blunda en minut när Niall väckte mig. 

"Emma, Em vakna dina föräldrar är hemma" Han skakade på mig. Mina föräldrar? Hemma? 

"Men de är inte själva" Va? Vad menar han? 

________________________________________________________________________________________

Det kanske kommer upp en i morgon, men bara kanske! Vad tycks om detta kapitel?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Omg

Av Amanda - 7 april 2022 13:05

Hahha tydligen så har jag hittat hit igen och OJ vad man skäms!! ...

Av Amanda - 27 augusti 2018 18:44

Tja!    Det var ett tag sedan. Mycket har hänt, på dessa år. Vi kan väl börja med att säga att jag nu är 19 år och jag har dessutom både körkort och bil. Jag tog studenten i år, en härlig upplevelse faktiskt och det som är ännu härligare är att j...

Av Amanda - 30 oktober 2016 22:00

När klockslaget slagit 22:00 vintertid får jag känslan att skriva något här, på "bloggen" jag så sällan skriver på. Mycket har hänt sedan sist. Jag går nu i mitt andra år i gymnasiet det är nu det roliga börjar då man får studera den inriktning man v...

Av Amanda - 14 mars 2016 12:50

När jag skriver detta inlägg så sitter jag i skolans entré och försöker fördriva tiden så mycket jag möjligen kan. Vi har fått nytt schema pga ny engelska lärare. Andra gången vi byter detta läsår, innan har vi slutat så att jag hinner med bussen som...

Av Amanda - 20 januari 2016 23:08


Har påbörjat ett prodjekt på Wattpad ;)    

Presentation

Jag är en tjej vid namn Amanda.
Jag älskar One Direction och 5 seconds Of Summer. Jag kan skriva om saker som jag är intresserade av och om saker som ointresserat mig helt och hållet. Vissa inlägg är kortare än andra, beror helt på hur lat jag är.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad går/gick/ vill du gå för program i gymnasiet?
 Barn och fritid
 Vård och omsorg
 Fordorn och transport
 Industri
 Handel
 Ekonomi
 Samhäll
 Natur
 Teknik
 Estet musik
 Estet teater
 Estet (annat)
 Annat program

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards