Alla inlägg den 6 juni 2014

Av Amanda - 6 juni 2014 12:00

Tidigare:


*Sjukhuset*

"Luke vakna vi får träffa Emma nu"

Jag hade somnat på en ganska obekväm stol.

Vi gick till Emma

"Hej Emma" sa Calum

"Hej"

"Hur mår du?" frågade Ashton

"Trött"

"Gjorde det ont, orm bettet?" Frågade Mike

"Japp"

"Gör det de fortfarande"? Frågade jag

"Lite"

________________________________________________________________________________________


Emmas Perspektiv


När jag öppnade mina ögon såg jag att jag var i ett ganska vitt rum. Sen såg en gubbe komma gående mot mig. Jag hade bara en tanke. 'Skit, jag är i sjukhuset eller hur?'  

"Få inte panik, du blev biten av en orm, tur att dina vänner visste vad man skulle göra" Sa gubben.

Han såg faktiskt inte så farlig ut. Han var ganska lång med grått har och blåa ögon.

"Vart är dem?" sa jag

"Dina vänner?" sa han och log mot mig

"Ja" sa jag

"De är här utanför, jag går och hämtar dem" Sen gick han ut. 

Under tiden han gick ut satte jag mig upp, jag kollade på min högra vad, jag kunde se bettet, sen märkte jag att det var massa blommor och en nallebjörn vis sidan av sängen. Sen la jag mig ner, och då kom de in.

"Hej Emma" sa Calum jag kunde se att han hade gråtit, jag både hörde det på rösten och såg det i hans ögon.

"Hej" sa jag jag log mot honom, vilket fick han att le lite också.

"Hur mår du?" frågade Ashton

"Trött" det kanske inte är ett så jättebra svar men jag var ju trött

"Gjorde det ont, orm bettet?" Frågade Mike

"Japp" 'varför skulle det inte göra ont?'

"Gör det de fortfarande"? Frågade Luke

"Lite


Jag såg att Mike och Calum kollade på varandra lite så där som om de har en hemlighet. 

"Är mamma och pappa här?" Frågade jag och hoppades att de var det.

"Nej, de kunde inte komma, de skulle iväg, det var tydligen akut... De kommer inte att vara hemma fören om 3 dar" Sa Ash och kollade på mig så där som om han led med mig eller något.

"Så det betyder att en av oss ska sova i ditt hus tills dess" Sa Mike och kollade på Calum.

"Jaha, vem år så modig då" De kollade konstigt på mig, kanske de inte fatta att jag skämta.

"Jag!" Sa Calum och satte sig ner, då såg han nallen. Han tog upp den och studerade den.

"Vem är Peter?" Sa han sedan

"Peter är min farbror hur så?" Han kolla på mig och skaka på huvudet.

"Bara nyfiken" och log sitt stora leende igen.


Sen kom gubben in igen.

"Emma, du kan åka hem nu" Sa han och gav mig mina grejer.

Calum hjälpte mig få in mina grejer i bilen, jag var fortfarande lite skakig i benen, så han bar mig till och med in i bilen.  


*Hemma hos Calum*


Vi skulle först till Cals ställe så han kunde packa lite.  Under tiden fick jag äta mat.

"Vad gillar du för mat Emma?" Fråga Luke och kollade i både frysen och kylskåpet. 

"Jag gillar det mesta men inte fisk och grönsaker som spenat.... Är det ens grönsaker?"

Han skratta till, sen tog han fram pyttipanna.

"Då antar jag att du kan äta detta då" Jag nicka och såg att han börja steka det. Sen kom både Ashton och Michael in i köket.

"Du Emma?" Mike så på mig med en sån där blick vuxna gör när de vet något men vill höra det.

"Ja, Mike" Han skratta till

"Har du en pojkvän?" Jag kollade på honom och studera han. Ash och Luke tappa hackan och fattade nog inte häller vad som just hände.

"Alltså... Jag har ju vänner som är pojkar så ja, men annars så nej" Ash börja garva så mycket så att alla börja skratta.

"Varför undrar du något sånt?" Sa Luke medans han börja hälla upp pyttipannan på olika tallrikar.

"Jag är bara nyfiken det var ju massa blommor där borta"

"Jag kanske har en stor släkt" Mike kollade på mig

"Hur stor?" sa Ash sedan

"Tja jag har ca 50 släktingar på morfars sida 30 på mormors... 20 på farmors och farfars kanske... Många i alla fall" 

"Jaaa duu! Det var många!" sa Mike och stängde munnen på ash som en än gång hade tappat hakan.

"Varsågod" sa Luke som gav mig min talrik. 


När jag hade ätit upp åkte jag och Calum hem till mig, då var klockan typ 7 på kvällen.


Calums Pespektiv


Jag hjälpte Emma med allt hon behövde hjälp med. Jag vet att de andra killarna tycker att jag är lite överbeskyddande mot henne men det kan väl inte jag hjälpa? 

Under tiden jag packade hörde jag ibland hur de skratta. Jag kunde höra Ashtons skratt men den ända jag fokuserade på var Emmas skratt, den är så härlig, hon har aldrig samma skratt, eller jo, men jag menar att hon har olika skratt olika gånger, ungefär som Ashton. När jag kom ner såg jag att de åt. Jag satt mig på kanten mellan Emma och Luke.

När vi var klara åkte vi till Emmas lya som ja brukar kalla det.


"Ska ja hjälpa dig?" Emma kollar på mig när jag har låst upp.

"Nej då överansträng dig inte!" sen la jag till "Jag klarar mig fint, ja är stark du vet"

Jag bar in allt, till och med Emma. Jag lät henne inte hjälpa till så hon blev lite sur och sa att hon inte var en bäbis men då sa jag: Nähä, men då är du min bäbis! 

Jag tror dock att hon gillade det, för hon skrattade lite.


Emma borstade tänderna och jag bäddade i soffan åt mig. Jag kan faktiskt inte fatta att jag kommer att sova i samma hus som henne, det känns som att vi är syskon, men vi har vara känt varandra i några dagar. Jag kan inte fatta varför hennes föräldrar var tvungna att åka. Vad är mer viktigt än sin egen dotter?

"God natt Cal" Jag vände mig om och såg Emma stå där vid trappan.

"Så du vill inte se på Dum och Dummare med mig?" Jag kollade på henne med mina "pupy ögon" 

"Nej gör inte så... ååå, visst då" 

Vi satt i soffan vi prata och skratta ihop. 20 minuter innan filmen är slut somnade hon, jag kollade klart filmen sen bar jag in henne till hennes rum och la ner henne.

"God natt Emma" viska jag i hennes öra medan jag pussa hennes panna.

________________________________________________________________________________________

Vad tycker ni? Kommentera! 

Av Amanda - 6 juni 2014 10:58

Snart ska jag skriva fortsättningen på Wherever You Are! Men innan så ska jag bara skriva lite random saker, okej? okej. 


För det första så har jag börjat läsa mer än vad jag brukar... och det skrämmer mig lite, men jag antar att jag läser det för att jag gillar det.. TÄNK VAD INTERNET KAN HITTA VA? 


Jag ska försöka få in fler bilder på Vrångö inlägget. Sen ska jag dit igen om 2 (?) veckor och veckan efter det ska jag till Explore, så det kommer väl att bli fler bilder. 


KAN NI GISSA VAD?


Pappa tycker att jag är lite mycket beroende av min dator och allt sådant. I vanliga fall brukar jag vara hemma när de andra åker till Vrångö, men i år så sa jag att jag skulle följa med PÅ ETT VILLKOR! Jag ska ha en ny cykel... Jag har 2 som är försmå + den ena FÅR jag INTE använda! (båda hand-bromsarmarna är sönder) Så pappa letar efter en cykel!   


Han vill också testa mig, om ja kan klara mig utan nätet i 2 VECKOR! Men då vet han inte vad jag brukar göra. Det jag brukar göra är :


PÅ DATORN: 

1 Ta quizes på Quotev

2 Kolla på YouTube Klipp

3 Blogga någon gång ibland

4 Läsa historier på Quotev

5 Kolla FB (INTE SÅ OFTA)


PÅ MOBILEN

1 Sms:a mina vänner

2 Twittra


PÅ SURFPLATTAN

1 Spela Spel


Och allt detta kan jag göra på mobilen så jag tror jag klarar mig prima! 



Presentation

Jag är en tjej vid namn Amanda.
Jag älskar One Direction och 5 seconds Of Summer. Jag kan skriva om saker som jag är intresserade av och om saker som ointresserat mig helt och hållet. Vissa inlägg är kortare än andra, beror helt på hur lat jag är.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad går/gick/ vill du gå för program i gymnasiet?
 Barn och fritid
 Vård och omsorg
 Fordorn och transport
 Industri
 Handel
 Ekonomi
 Samhäll
 Natur
 Teknik
 Estet musik
 Estet teater
 Estet (annat)
 Annat program

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards