Alla inlägg den 10 juni 2015

Av Amanda - 10 juni 2015 10:16

I går kväll gick jag ur grundskolan! Det är ett ganska stort steg... Jag måste ju inte fortsätta gå i skolan. Fast det är som en oskriven lag, det är sjukt svårt att få ett bra jobb utan att gå i gymnasiet.

Alla kommer att gå åt olika håll, vissa samma linje, men olika skolor, andra samma skola olika linjer. Vissa kommer gå i samma skola i samma linje.


Det är ändå ganska konstigt! Jag minns hur nervös ja var 2012 inför 7:an, nu har jag slutat nian, och r inte ett dugg nervös! Dock kommer min levande ordbok (Maija) att gå i en helt annan skola, så har jag svårt för ett ord kanske det tar ett tag innan jag vet det.

Av de jag är med mest i skolan kommer bara jag gå i den linjen på denna skola, en annan kommer att gå i samma skola, men en annan linje. SÅ HOPPAS VI FÅR SAMMA MATRAST MINST 1 GÅNG, ANNARS DÖR JAG!

Alla andra kommer lite över landskapet, vissa närmre än andra.


Men med tanke på dagens teknologi och alla sociala medier, så har vi betydligt lättare att hålla kontakten än vad våra föräldrar gjorde. Vi har ju redan bestämt att vi ska träffas i sommar, de vi får hitta är en tid då det passar alla,


Jag kommer kanske inte sakna lektionerna så himla mycket men jag kommer sakna vissa lärare. Jag kommer ju inte sakna dem jag inte hade liksom...

Eleverna kommer jag sakna lite mindre... Vissa mer än andra, Men det har ändå vart 3 bra år. Sen väntar 3 bättre år!

Presentation

Jag är en tjej vid namn Amanda.
Jag älskar One Direction och 5 seconds Of Summer. Jag kan skriva om saker som jag är intresserade av och om saker som ointresserat mig helt och hållet. Vissa inlägg är kortare än andra, beror helt på hur lat jag är.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad går/gick/ vill du gå för program i gymnasiet?
 Barn och fritid
 Vård och omsorg
 Fordorn och transport
 Industri
 Handel
 Ekonomi
 Samhäll
 Natur
 Teknik
 Estet musik
 Estet teater
 Estet (annat)
 Annat program

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards