Alla inlägg den 24 maj 2015

Av Amanda - 24 maj 2015 18:12

Som alla nog vet så tog Måns hem segern till Sverige! Inte alls många år sedan vi vann sist, men han är en klar vinnare! Jag vet att det var många låtar som var, ja hur ska man säga. Lite långsamma och tråkiga? Men det var några som stod ut i min åsikt. Jag ville ju att Sverige skulle vinna, men om vi inte hade det, så skulle jag vilja att antingen Norge, Belgien eller Australien skulle det. 

Jag har alltid gillar Norges låtar. Den är lugn, men den har en ganska kraftig mening bakom sig. Det är ungefär som Never Forget av Island 2012. Det är inte någon uttråkad duett.

Det är nog första gången jag gillar en låt Belgien skickat. Dessutom är Loïc inte så ful heller.   

Det är något med låten som får den fastna i mitt huvud.


Australien visste jag att jag skulle gilla redan innan jag såg den. Jag menar, det är ju faktiskt Guy Sebastian som sjunger den. Ni kanske inte vet det men det är samma kille som sjunger Battle Scars och Like a Drum.

Sen så är det ju då den frågan, vem gillar inte Australien?


Men i alla fall tävlingen är gjord och nästa år håller vi i det igen. Hoppas det blir i Göteborg!!

Presentation

Jag är en tjej vid namn Amanda.
Jag älskar One Direction och 5 seconds Of Summer. Jag kan skriva om saker som jag är intresserade av och om saker som ointresserat mig helt och hållet. Vissa inlägg är kortare än andra, beror helt på hur lat jag är.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad går/gick/ vill du gå för program i gymnasiet?
 Barn och fritid
 Vård och omsorg
 Fordorn och transport
 Industri
 Handel
 Ekonomi
 Samhäll
 Natur
 Teknik
 Estet musik
 Estet teater
 Estet (annat)
 Annat program

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards