Direktlänk till inlägg 23 april 2014

Wherever You Are Kapitel 12

Av Amanda - 23 april 2014 16:39

Tidigare 


"Emma se upp!!" Calum skrek som att mitt liv hängde på det och sedan kände jag en sån smärta vid vaden.

"AAJJJJ!!!!" Jag skrek till och tappade cykeln på sidan. Jag kollade ner och såg att det var en huggorm vid in cykel, Calum sprang till mig och dödade ormen, just nu bryr jag mig inte om att det var olagligt. Jag kände att jag hade gråtit och började sakta bli yr. Calum märkte det, och såg att jag svaja till, snabbt tog han ett grepp om mig och bar mig till en bänk. Luke kom springandes med de två andra i hälarna, sen blev allt svart.

 

________________________________________________________________________________________

 

 

Calums Perspektiv


När vi kom fram till badstället såg jag att Emma tog av sig sina kläder. Jag tog snabbt min arm över ögonen.

"Wow sakta i bakarna ska du klä av dig här?" Jag hörde hur hon vände på sig 

"Lugn jag har redan min baddräkt på, jag brukar ha den under kläderna" hon fnittra till och jag tog sakta ner min arm.

"Så vart ska vi byta om?" Jag hörde Mike skrika till Emma från ett avstånd, jag såg att Emma vände sig om, snabbt tog jag av mig mina shorts och mina kalsonger, sen var det snabbt på med mina badbyxor. Sen tog jag av mig min tröja när jag kollade upp gick Mike och Ash åt ett håll medans Luke kom till mig och Emma.

"Vart bytte du om?" han kollade på Emma så jag trodde att han menade henne, jag märkte att hon också trodde det för hon svarade:

"Hemma"

Luke hoppade smått till och sa att han menade mig. Jag började smått rodna, Emma såg ganska förvånad ut, fast jag märkte att ho kollade lite längre på mina magrutor än på resten av kroppen.

"Bakom Emma en snabbis liksom"

"Jag går i alla fall och byter om bakom träden" sa Luke och började gå sin väg.


"Ska vi i?" Jag räckte ut min hand och såg hur hon försiktigt tog tag om den.

"Så klart vi ska" Vi började att gå ner till bryggan, vi höll fortfarande varandra i händerna, jag gillade sättet vi höll dom på, jag hörde mig själv säga

"Så.. emm.. har du någon pojkvän?" Jag trodde hon skulle bli nyfiken på varför jag fråga henne men som tur så svarade hon:

"Nä... inte vad jag vet i alla fall" JAAAA! Skrek det inom mig.

Jag såg att det var en flotte lite längre ut.

"Ska vi simma ut dit?"

Jag såg att hon tvekade 

"Kanske om du hjälper mig upp på den" jag såg att hon bet sig i läppen, även om jag inte har känt henne så länge så såg jag också oron i hennes ögon.

"Är något fel?"

"Nä... det är bara att jag inte gillar att simma långt ut, jag gillar att vara där jag bottnar" Jag kollade på henne och tänkte på hur jag skulle göra så att hon kände sig mer säker.

Jag gjorde ett stadigare handgrepp vilket jag tror hon märkte. 

"Jag kommer inte att släppa dig, förutom när vi går i så klart" Jag släppte handen och gick i. Jag kände att det var ganska armt jämfört med andra sjöar jag har badat i när jag har varit här innan, vilket inte har varit så måna gånger dock.

"Det är ganska varmt, kom nu" Jag började smått att le.


När vi var vid flotten märkte jag att det faktiskt var svårt att komma upp på den. Jag la min hand på flotten och drog upp mig, sedan drog jag upp Emma.

Vi satte oss med huvudena mot stranden och benen var hälften i  vattnet och hälften på flotten.


Jag hörde hur de andra kom ner mot stranden. 

"Ner i vattnet" hörde jag Mike skrika. Jag såg hur han sprang upp på bryggan och hoppade i, men hans landning var väl inte helt perfekt. Luke och Ash gick i vid stranden. Luke kom simmandes mot oss. 


Luke hade också svårt att ta sig upp, så ja fick hjälpa han upp.

"Hej Emma"

"Hej Luke"

Emma vände huvudet mot mig.

"Du Calum-" Jag var trött på att höra mitt hela namn, hon var ju en bra kompis nu så hon kan säga Cal.

"Du kan kalla mig Cal"

"Okej, jag ska i alla fall simma in" Jag såg hur hon var beredd på att glida ner i vattnet igen.

"Varför?"

"För att jag ska snorkla" Jag såg att hon gjorde finger tecknet i luften.


Jag såg hur hon simmade in och hämtade något.

"Luke?"

"Ja?"

"Tror du Emma gillar mig?"

"Kanske, båda två värkar gilla varandras sällskap i alla fall"

"Skulle vi bli ett bra par?"

"Kanske ni skulle, ni har rätt höjd, eller ni ser bra ut tillsammans, och i värkar ju göra varandra glada så varför inte?"

"Haha tack, ska vi simma in och se vad de gör? 

"Visst"

Vi simmade in och såg att Emma hade tagit fram sina simglasögon. Alla testade dem och vi hade en tävling om vem som kunde stå snyggast på händer under vattnet.

Emma van men jag kom tvåa.


Jag började att bli hungrig, jag kollade på min mobil för att de hur mycket klockan var, jag såg att vi hade varit här i en halvtimma nu så jag tänkte att vi kunde äta.

"Emma jag är hungrig!" Jag såg hur hon gick upp ur vattnet och tog påsen med grejerna i. Hon hade skrivit våran namn på tejp som hon hade satt på plasten runt om makan. Jag kollade på makorna "Calum" Jag såg min maka och tog den.

"Fy vilken cool skrivstil, inte ens jag kan skriva Luke så bra"  

"Du kan väl inte skriva över huvud taget" Alla börja skratta som vanligt är Mike säger något sådant.

 

När vi hade ätit klart ville jag Mike och Ash spela volleyboll, men Luke ville simma till flotten och tillbaka först, så Emma simmade med dem. Jag såg hur de pratade samtidigt. 

När de var tillbaka så var det Jag, Emma och Luke mot Ashton och Michael.

Vi förlorade, men Emma verkade inte bry sig så mycket.


Vi packade våra grejer, Luke, Ash och Mike var och bytte om, Emma var reda klar, hon stod på sin cykel och lutade sig över styret. Jag såg något svart krypa mot henne. EN ORM! 

"Emma se upp!"

"AAJJJJ!!!!" Jag hörde hur hennes cykel kraftigt ramlade mot marken, hon vred ner mot hennes var och såg ormen. Jag sprang upp med en vass sten och en pinne, jag dödade ormen. Jag såg henne svinga till lite och snabbt tog jag ett grepp om henne och bar henne till en bänk.


Luke och de andra kom springandes till oss.

"Vad hände?" Ash såg chockad ut. Jag kollade på ormen och de vände huvudet ditåt. Jag märkte att jag grät, sen såg jag att hon blundade.

"Neej!" Jag flytta mig till hennes huvud för att se om hon andades, som tur gjorde hon det.

"Cal vad ska vi göra?" Mike kollade sig om, han tog min tröja och band den runt hennes ormbett.

"Jag ringer Mark" Sa Luke


Vi var nu på sjukhuset, Emma hade fått nya kläder, hon var vaken så ho hade bytt själv. Men vi får inte se henne fören i morgon.

Mark hade tagit hand om hennes grejer och informerat hennes föräldrar om vad som har hänt.

Allt är mitt fel! Jag skulle ha sagt åt henne att komma så fort ho kunde till mig. Jag märkte att jag börja gråta igen.


________________________________________________________________________________________

Inte världens roligaste grej att känna att det är ens eget fel. Vad tycker ni Kommentera!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Omg

Av Amanda - 7 april 2022 13:05

Hahha tydligen så har jag hittat hit igen och OJ vad man skäms!! ...

Av Amanda - 27 augusti 2018 18:44

Tja!    Det var ett tag sedan. Mycket har hänt, på dessa år. Vi kan väl börja med att säga att jag nu är 19 år och jag har dessutom både körkort och bil. Jag tog studenten i år, en härlig upplevelse faktiskt och det som är ännu härligare är att j...

Av Amanda - 30 oktober 2016 22:00

När klockslaget slagit 22:00 vintertid får jag känslan att skriva något här, på "bloggen" jag så sällan skriver på. Mycket har hänt sedan sist. Jag går nu i mitt andra år i gymnasiet det är nu det roliga börjar då man får studera den inriktning man v...

Av Amanda - 14 mars 2016 12:50

När jag skriver detta inlägg så sitter jag i skolans entré och försöker fördriva tiden så mycket jag möjligen kan. Vi har fått nytt schema pga ny engelska lärare. Andra gången vi byter detta läsår, innan har vi slutat så att jag hinner med bussen som...

Av Amanda - 20 januari 2016 23:08


Har påbörjat ett prodjekt på Wattpad ;)    

Presentation

Jag är en tjej vid namn Amanda.
Jag älskar One Direction och 5 seconds Of Summer. Jag kan skriva om saker som jag är intresserade av och om saker som ointresserat mig helt och hållet. Vissa inlägg är kortare än andra, beror helt på hur lat jag är.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad går/gick/ vill du gå för program i gymnasiet?
 Barn och fritid
 Vård och omsorg
 Fordorn och transport
 Industri
 Handel
 Ekonomi
 Samhäll
 Natur
 Teknik
 Estet musik
 Estet teater
 Estet (annat)
 Annat program

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards