Alla inlägg den 17 april 2014

Av Amanda - 17 april 2014 21:57

Tidigare

 

"Jag ska hämta posten nu" sa jag och såg hur Ashton som hade ställt sig framför mig flyttade på sig

"Det var kul att träffa dig Emma" sa Ash och kollade på Calum. Ska jag fråga dem?... Gör det bara och få nobben så är det klart.

"Vänta" jag såg  att de vände på sig

"Vill ni följa med och bada i morgon?" sa jag och kände hur jag smått rodnade 


________________________________________________________________________________________


Det såg ut som att Michael ville följa med för han sken upp som en sol. Ashton viskade något till Calum medans Luke kollade på något i marken. Ska du inte svara så jag slipper klumpen i magen.

"Visst vi kommer gärna" sa Calum med ett svagt leende. Michael gjorde något konstigt med händerna och Luke små skrattade åt honom.

"Har ni cyklar?" frågade jag och  kollade ner på min cykel som kändes för låg.

"Vi har inga egna här men vi får låna av han som äger huset" Sa Ashton och skrattade.

"Vilken tid ska vi bada?" Frågade Michael som inte kunde stå still

"Jag hade tänkt att cykla dit med min kompis runt kl 13:00 och vara där i 30 minuter till en timma."


Calums Perspektiv


"Vill ni följa med och bada i morgon?" Varför kunde inte jag ha frågat henne något, då kanske hon skulle känt sig mer accepterad.

"Kom igen säg ja, alla vill ju bada, plus du får lära känna henne bättre. Du värkar gilla henne så ge dig själv en chans för något du förtjänar Cal. Emma värkar ju gilla dig med." Det Ash viskade till mig fick mig att le, han vet allt hur man får någon att må bra.

"Visst vi kommer gärna" jag log svagt mot henne medans jag såg henne kolla på Michaels lilla tack till mig hehe.

"Har ni cyklar?" Har vi cyklar? Ska vi cykla dit? Då kan jag i alla fall prata med henne.

"Vi har inga egna cyklar men vi får låna av han som äger huset" Jag kollade på Ash Hur visste han det?

"Vilken tid ska vi bada?" fråga Michael och skakade som om han var redo att gå ut i strid eller något.

"Jag hade tänkt att cykla dit med min kompis runt 13:00 och vara där i 30 minuter till en timma" Ska hon ha med sig en kompis? Är det en kille eller tjej? 


Ashtons Perspektiv


Emma frågade om vi ville bada.  Klart vi vill! Jag såg hur Cal tvekade, så jag la in min  lilla peptalk som alltid.

"Kom igen säg ja, alla vill ju bada, plus du får lära känna henne bättre. Du värkar gilla henne så ge dig själv en chans för något du förtjänar Cal. Emma värkar ju gilla dig med."

Jag visste att det skulle nappa och han har nyss fixat en dejt. Eller ja nästan en i alla fall.

"Vilken tid ska vi bada?" Det var Michael som frågade. Han har varit så tyst i dag, Luke med men han är blyg. Michael kunde inte stå still. Jag visste svaret han ville ha "Hela dagen" Men nä då.

Hon skulle ha med sig en kompis också. Kommer Calum att få prata med henne så mycket som jag hade hoppats på eller blir det bara att vi kommer med? Som om hon är våran guide? 

Jag väcktes ur mina tankar när Calum gjorde något förvånande.

 

Lukes Perspektiv


Jag lyssnade inte så mycket på konversationen, jag antar att det är något man inte vill blanda sig i när man är blyg. Jag märkte att Emma också var blyg men jag kände mig ändå obekväm just nu i alla fall. 

För det mesta kollade jag ner på en mask eller på Michael som bara ville här i från, från hettan.

Jag fattade att vi skulle med Emma och bada i morgon och jag vet att Cal gillar henne så jag tänkte att det skulle vara ett bra läge och fråga om hennes nummer eller att han skulle kuna ge hon honoms nummer.

"Ge henne dit numer så att hon kan skriva vart vi ska möta henne och sånt" Cal kollade bara på mig men fattade att det var en bra idé.

 

Michaels Perspektiv


Jag frågade Emma hur länge vi skulle bada. Jag skulle kunna bada i flera dagar. Sen så ska vi ju dock cykla dit vilket gör att jag blir ännu 
svettigare. Jag var fortfarande trött men lite piggare efter den svala nyheten. Jag såg att Luke viskade något till Cal, medans Emma bara stod där med sin cykel helt awkward. 


Calums Perspektiv


Jag tycker att det är en bra idé. Men jag har ingen penna eller ett papper för den delen.

"Har du penna och papper?" Jag såg hur hon kom cyklandes till oss

"Japp det har jag, här är pappret och här är pennan" Hon hade sitt stora leende igen.

"Ash vänd på dig jag behöver din rygg" Han vände på sig och var lite irriterad på mig.

"Här" Jag gav henne pappret med mitt nummer på.


Emmas Perspektiv


Calum frågade om jag hade penna och papper. Jag såg att han skrev något på den men inte vad.

Tänk om det är något som han behöver för att minas något. Eller så skrev han något till sig själv.

"Här" han gav mig pappret och kollade på det. Hans nummer! Jag fick hans nummer. Jag märkte hur jag börja rodna och ett leende kom fram.

________________________________________________________________________________________

Vad tror ni hon kommer göra nu när hon har hans nummer? Det blev ett litet kapitel i alla fall, jag hade tråkigt och tänkte att jag skulle göra en. Hur skulle du göra om din "kändiscrush" gav dig hans/hennes nummer? Kommentera <3

 

Av Amanda - 17 april 2014 16:54

Nu har jag nästan städat toaletten. Jag väntar på att golvet ska torka så att jag kan dammsuga.

Sen ska jag göra en rulltårta tills på söndag. 

Av Amanda - 17 april 2014 15:00

Tidigare

 

"Gillar du henne?" Jag vet att det är en dum fråga men ändå jag ville höra han säga det. 

"Är inte det uppenbart?" jag ville att det skulle vara Cal som sa det, men så var det Luke. Men jag såg hur glad han var när vi pratade om henne.

Jag kollade runt och tyckte att det var ett trevligt ställe att bo på.


Alla vände sig om när Emma gick ut ur dörren och ner till sin cykel. Samtidigt gick de andra till henne.

________________________________________________________________________________________


Emmas Perspektiv

 

Jag såg hur de gick till mig. Klumpen i magen blev större.

"Emma, du kan typ allt om oss, så jag har en enkel fråga" Sa Calum med ett stort leende under tiden jag tog på mig min hjälm.

"Ja?" 

"Hur gammal är du?" 

"Jag är 15" sa jag och kisade med ögonen på grund av solen. Jag tror Calum märkte det för han flyttade sig bort från solen.

Ska jag fråga om dem vill hänga med och bada i morgon?... Jag vill men vågar inte

 


Calums Perspektiv


Jag ska nu fråga Emma hur gammal hon är så att jag visar de andra hur bra jag sköter en konversation. 

Jag passade på att fråga henne när hon tog på sig hjälmen 

Ja såg att hon fick solen i ögonen så jag flyttade på mig. Jag såg att Ash såg förvånad ut.

Ash gjorde något med munnen, men jag fattade inte vad det var.


Ashtons Perspektiv


Jag såg hur Cal flyttade på sig när Emma hade svarat hans fråga, jag försökte göra så att han skulle fråga om det fanns något ställe där man kunde bada. Jag och Michael pratade om det igår innan vi gick upp för att sova.


Michaels Perspektiv


Jag är så himla trött. Jag står till och med och hoppar upp och ner för att inte somna. Eller jag hoppar lite smått, inte så mycket. Varför pratar jag med mig själv eller tänker med mig själv. Jag vill bada solen steker min rygg.  Samtidigt som jag tänkte för mig själv gjorde jag konstiga miner.


Lukes Perspektiv


Jag kunde inte hjälpa mig själv utan att små skratta åt Michaels miner. Jag såg att han inte gillade solen just nu. Vilket jag förstod det var så varmt, för att vara Sverige vill säga.


Emmas Perspektiv


"Jag ska hämta posten nu" sa jag och såg hur Ashton som hade ställt sig framför mig flyttade på sig

"Det var kul att träffa dig Emma" sa Ash och kollade på Calum. Ska jag fråga dem?... Gör det bara och få nobben så är det klart.

"Vänta" jag såg  att de vände på sig

"Vill ni följa med och bada i morgon" sa jag och kände hur jag smått rodnade 


________________________________________________________________________________________

Ojoj vad tror ni de säger haha. Nästa kapitel kommer förmodligen i morgon. Om inte sent i kväll Kommentera :D

Av Amanda - 17 april 2014 10:00

Tidigare

 

"Calum vad gör du?" jag såg hur Cal vände på sig och sen mot mig igen, jag kände hur en klump samlades i magen på mig.

"Ni kan inte vara här just nu" jag kände hur jag började rodna och fortsatte att byta vattnet hos kaninerna. 

"Hej där" jag antog att det var Michael, Ash har en gladare röst och Luke är för blyg. Jag bet mig i läpparna.

"Hej" sa jag sedan och stängde buren till kaninerna och gick ut samtidigt som jag visade att Cal skulle göra samma sak.

________________________________________________________________________________________

 

"Vart ska du" frågade Calum 

"Jag ska lämna detta" jag tog upp burken med alla grejerna i och lämnade dem.

När jag gick in tog jag en av farmors goda kakor och kramade henne

"Vilka är dem" frågade hon

"Du vet 5 Seconds Of Summer som jag har berättat om?"

"Ja" sa hon

"Det är dem"

Hon skrattade och jag gick för att hämta min hjälm.

 

Lukes Perspektiv 


"Vem var det?" jag var förvirrad och orolig på samma gång

"Det är Emma hon som jag dräglade över i bilen igår" sa han och alla skratta medan han fick ett stort leende.                                                                              

                                                                                         


Jag såg på honom att han gillade henne.



Ashtons Perspektiv


"Vet du hur gammal hon är?" Jag kunde se på honom att han gillade henne men jag ville testa honom lite.

"Nja, inte rickigt men jag tror hon är 15-17 år" Han skrattade till

"Gillar du henne" Det var Michael som sa det

"Är inte det uppenbart?" sa Luke och små skratta

"Hon är söt och rolig" sa Cal och börja rodna

"Det är i alla fall en början, nästa steg är att du frågar hur gammal hon är" sa jag och små skratta.


Michaels Perspektiv


"Gillar du henne?" Jag vet att det är en dum fråga men ändå jag ville höra han säga det. 

"Är inte det uppenbart?" jag ville att det skulle vara Cal som sa det, men så var det Luke. Men jag såg hur glad han var när vi pratade om henne.

Jag kollade runt och tyckte att det var ett trevligt ställe att bo på.


Alla vände sig om när Emma gick ut ur dörren och ner till sin cykel. Samtidigt gick de andra till henne.

_____________________________________________________________________________


Det blev ett kort kapitel men jag skrev detta igår vid 22:50 haha, bara för att jag inte kommer att vara inne i morgon.

Vad tycker ni, Calum har ju inte sagt att han gillar Emma men tror ni att han gör det?

Tror ni Emma gillar Calum?

Av Amanda - 17 april 2014 07:00

Tidigare

 

Jag såg när hon gick ut till sin cykel, jag tog snabbt på mig mina grejer och gick dit hon skulle.

När jag äntligen var framme såg jag att en dörr var öppen och gick in.

"Hej är det du som är Emma?" jag såg hur hon vände på sig och stelnade till lite, men fick fram 

"H-hej, ja" jag märkte att hon var nervös.

"Jag är-"

"Jag vet" såklart att hon visste vem jag var

________________________________________________________________________________________

 

"Så du gillar att cykla?" frågade jag henne

"Ja, jag antar det, många springer, men jag cyklar, jag tycker det är roligare. Plus det är snabbare" sa hon och log svagt mot mig, vilket gjorde att jag börja le också.

"Så hur vet du vem jag är?" frågade jag men kom på att det lät dumt och började rodna lite

"Tja det kanske har något med att du är i ett känt band att göra" sa hon och jag skrattade lite. 

"Hur läge stannar ni?" frågade hon och kollade rakt in i mina ögon. Jag var tyst en stund och beundrade hennes ögon som var blågröna med lite brunt runt pupillen.

"2 månader" fick jag fram och log stort

Jag vill fråga om hon vill göra något... men hon ser upptagen ut.


Emmas Perspektiv



"Så du gillar att cykla?" jag kände hur avslappnad jag helt plötsligt blev och pratade som om jag pratade med vem som helst.

"Ja, jag antar det, många springer, men jag cyklar, jag tycker det är roligare. Plus det är snabbare" sa jag och log svagt när jag insåg att jag precis sa det, blev ganska stolt med tanke på hur blyg jag var när jag träffade Niall.

"Så hur vet du vem jag är?" jag såg att han kände sig lite obekväm eller blyg så jag försökte vara rolig 

"Tja det kanske har något med att du är i ett känt band att göra" han skrattade, jag fattade inte att han skrattade, är jag rolig?

"Hur länge stannar ni?" jag ville inte men jag var tvungen att kolla in i hans ögon, sedan märkte ja att han gjorde samma sak. Det blev tyst en stund.

"2 månader" vilket jag redan visste men jag ville inte att konversationen skulle ta slut.


Lukes Perspektiv 


"Ashton! Michael!" jag ville gå efter Cal för att se vad som händer.

"Vad är det" sa Michael irriterande 

"Vi ska gå efter Cal" sa jag

"Har han gått? När då?" Sa Ashton och såg ut som ett barn som inte fattade var 2+2 blir

"Han kan berätta sen, men nu ska vi till det gula huset vi åkte förbi igår" jag började gå ut och de andra följde efter mig

"Det är inte så långt att gå i alla fall" sa Ash och skrattade lite


Michaels Perspektiv


Jag hörde att Luke skrek på mig och Ashton att komma. Snabbt la jag ner min bok som jag inte gillar ett dugg.

"Vad är det" sa jag irriterande men jag var bara trött

Jag lyssnade knappt på konversationen men fattade att vi skulle hämta Calum någon stans. 

Varför skulle Calum gå hit?

 

Ashtons Perspektiv


Luke ropade på mig att komma, vilket jag gjorde. Han berättade att vi skulle gå till Calum.

"Har han gått? När då?" frågade jag oroat.

Vi höll på att gå mot det gula huset som låg mitt emot det vita huset.

Jag såg att Calum stod lutad mot en lagård ingång.

"Där är han" sa jag och pekade mot honom

"Vet du inte att det är fel att peka" sa Michael och jag skrattade.


Calums Pespektiv


"Vilken låt är din favoritlåt, av alla låtar alltså" frågade jag henne jag såg att det var en svår fråga och la till

"Det måste inte vara en av våra låtar"

"Det förstod jag, det är bara att jag har så många, men kanske "Angel With A Shotgun" sa hon och hennes leende blev större

"Calum vad gör du?" Hörde jag Michael säga jag vände mig om sen kollade jag på Emma hennes leende hade gått bort och jag märkte hur nervös hon blev.


Emmas Perspektiv


"Calum vad gör du?" jag såg hur Cal vände på sig och sen mot mig igen, jag kände hur en klump samlades i magen på mig.

"Ni kan inte vara här just nu" jag kände hur jag började rodna och fortsatte att byta vattnet hos kaninerna. 

"Hej där" jag antog att det var Michael, Ash har en gladare röst och Luke är för blyg. Jag bet mig i läpparna.

"Hej" sa jag sedan och stängde buren till kaninerna och gick ut samtidigt som jag visade att Cal skulle göra samma sak.


________________________________________________________________________________________

Vad tror ni händer nu när dem andra har fått träffat Emma också? Hur tror ni Emma hanterar det. Vad tycker ni om min lilla berättelse? Kommentera :P 

Ska göra nästa kapitel nu.


Presentation

Jag är en tjej vid namn Amanda.
Jag älskar One Direction och 5 seconds Of Summer. Jag kan skriva om saker som jag är intresserade av och om saker som ointresserat mig helt och hållet. Vissa inlägg är kortare än andra, beror helt på hur lat jag är.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad går/gick/ vill du gå för program i gymnasiet?
 Barn och fritid
 Vård och omsorg
 Fordorn och transport
 Industri
 Handel
 Ekonomi
 Samhäll
 Natur
 Teknik
 Estet musik
 Estet teater
 Estet (annat)
 Annat program

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards