Direktlänk till inlägg 19 april 2014

Wherever You Are Kapitel 10

Av Amanda - 19 april 2014 11:00

Tidigare 

 


Jag hade skickat iväg sms:et till Emma. Jag åt upp min gröt. Jag var sist som vanligt. Jag suckade och gick upp. När jag gick förbi Lukes rum såg jag att han sov, jag hörde musiken från hans hörlurar och stängde av den.


Det var nu en timma kvar innan vi skulle vara vid sjön. Emma hade svarat att det var bra om vi började cykla en halvtimma innan. Ja väckte Luke och hämta de andra och vi cyklade iväg.


________________________________________________________________________________________


Vi cyklade till lagården där vi var igår. Jag såg Emma stå där med en påse hängandes på hennes styre.

Hon fnittra till. "Fin hjälm Ashton" ett smått leende kom fram

"Hahaha jättekul" Ash räckte ut tungan mot henne och alla skratta.

"Ska vi dra nu?" Michael var beredd på att cykla iväg.

"Visst följ mig bara, fast jag ska nog säga att vi kommer så leda cyklarna ganska mycket också" Hon kollade på mig. Bra tillfälle att prata. 

"Varför då?" Michael såg frånvarande ut.

"För att vi kommer stöta på branta uppförsbackar" sa hon och skrattade till

Vi började att cykla, Emma var först med Ash i hälen sen kom Michael, Luke och sist jag.

Jag kan ju inte prata med henne här ifrån.. 


Ashtons Perspektiv


Jag hörde att vi skulle börja cykla iväg. Jag gick dit jag hade lagt hjälmarna och såg att det bara var den med sprickorna kvar. Jag suckade och tog på mig hjälmen medans jag gick till de andra. Vi började att cykla och kom fram där vi hade mött henne igår.

Jag hörde att hon börja fnissa "Fin hjälm Ashton" 

"Hahaha jättekul" sa jag med en sarkastisk röst och räckte ut tungan vilket gjorde att alla börja skratta.

Jag kunde märka att Michael inte hade så mycket tålamod, man kan väl inte klandra honom precis.

"Ska vi dra nu?" Han såg ut som att han var beredd på att vara med i ett cykel race eller något.

"Visst följ mig bara, fast jag ska nog säga att vi kommer så leda cyklarna ganska mycket också" jag fattade att det skulle komma några uppförsbackar, men det verkade inte Michael göra.

Jag vände mitt intresse till Luke och såg att han kände sig obekväm. Han har varit så tyst den senaste tiden. 

"Luke är något fel?" viskade jag till honom så tyst jag kunde. Han kollade upp och ryckte  på axlarna. Det var inget svar. Jag märkte att vi började cykla och cyklade snabbt efter Emma för att inte vara sist.

 

Lukes Perspektiv


Calum väckte mig när vi skulle åka, jag tog mina grejer och gick efter Cal. Jag såg en hög med hjälmar och tog den gröna, den såg mest hel ut av de tre som var kvar, sen kom Michael och tog den gula. Calum tog den blåa, jag tror det är för att Emma har en blå hjälm.

Till sist kom Ashton och fick så klart den vita sprickiga hjälmen. Jag kollade ner och skrattade smått för mig själv när jag hörde hans suck. 

När vi kom fram där vi  skulle möta Emma såg jag hennes påse. Jag såg att hon hade med sig makorna. Jag önskar vi skulle gjort de för oss själva så skulle hon slippa ägna sin tid åt det. 

Jag var ganska frånvarande under den lilla pratstunden och tänkte på pingviner.

Men jag skrattade till när Ash och Emma hade sitt lilla tungkrig.

"Luke är något fel?" Jag tog upp huvudet och såg att Ash kollade på mig. Jag ryckte på axlarna Klart inget var fel. Jag ville bara börja cykla så att den här tystnaden går iväg. 

 

Vi började att cykla jag ville inte vara sist men inte först efter Emma såklart. Så  jag tänkte att näst sist inte gjorde så mycket.

 

Michaels Perspektiv


Jag hörde att Cal skrek att vi var tvungna att cykla iväg. Snabbt sprang jag ner och såg en gul hjälm och en vit hjälm. Jag tog den gula för att den hade en finare färg, sen märkte jag sprickorna i den andra hjälmen.

Jag såg Ash komma ut och jag började cykla runt i cirklar. Sen började vi cykla mot det gula huset. Vi kom fram och Emma gjorde narr av Ashtons hjälm, när han räckte ut tungan brast jag ut i skratt. Jag kände hettan på mig rygg och fråga om vi skulle dra nu.  Sen fick jag reda på att vi skulle leda cyklarna i uppförsbackar också. Aja då kommer man snabbt hem 

Jag cyklade efter Ash med Luke i hälarna och Cal var sist. Haha, här kan han inte prata med henne direkt. 

Jag märkte att vi skulle svänga in på någon slags skogsväg. Sen såg jag att Emma hoppade av cykeln. Neej! Är det nu vi ska börja gå?!?


Emmas Perspektiv


*Pling*

Jag hade laddat ner en bild på Calum och satt det som kontakter, han är ju alla fall känd. 

Jag såg bilden och tog snabbt upp min mobil och läste sms:et 

"Du måste inte göra dig ditt besvär men om du vill så är det här vad vi vill ha på dem:

Jag: Smör, ost och skinka

Ashton: Smör, ost, sallad, tomat och gurka (Ja tror  han vill vara extra nyttig)

Michael: Samma som Ashton fast skippa salladen

Luke: Samma som mig"

Jag skrattade till när jag läste hans kommentar om Ashtons pålägg. Vill dem ha en dubbel maka eller en enkel maka?  Jag skrev ner det så fort som möjligt för att kunna göra dem så snabbt som möjligt.

"Vill ni ha en enkel maka eller en dubbel maka?" Jag var förvånad över hur snabbt han svara. 

"Jag och Ashton vill ha en dubbel maka de andra vill ha en enkel maka :)"


Jag gick ner och gjorde makorna. Förs gjorde jag Calums och Lukes, de gick fortast så. Sen gjorde jag Michaels och sist Ashtons. Jag kollade på klockan och gick upp för att hämta mina grejer, jag hade redan på mig min badräckt under mina kläder, jag hade med mig en handduk och mina simglasögon. Jag plastad in makorna och la försiktigt ner dom i påsen. Sen började jag cykla upp till farmor och farfar. 


Jag hade ståt där i en minut innan dem kom. Det första jag såg var Calums och Lukes hjälmar med tanke på att blått och grönt är mina favorit färger. Sen såg jag Ashton komma sist av dem Jag fnissade lite år hans hjälm, och sa "Fin hjälm Ashton" medans ett leende smög sig fram när jag såg Calum små skratta.

"Hahaha jättekul" han räckte ut tungan och alla börja skratta till och med Luke, han såg ganska nere ut.

Jag berättade att vi skulle få leda cyklarna det verkade inte Michael så glad över. Men vi började att cykla.


Jag visade vägen och de andra följde efter, Calum var sist så jag kunde inte direkt prata med honom. Men vi var snart där man skulle börja leda cykeln och då kunde han komma fram eller något.


Vi kom till uppförsbacken och jag hoppade av, jag kanske skulle ha sagt det för Ashton åkte nästan in i mig.


Calums Perspektiv


Jag såg att Emma hoppade av och jag cyklade emellan alla andra för att komma fram till henne, då hoppade jag av. Hon kollade upp på mig och jag kollade ner på henne.

"Brukar du alltid ta denna vägen" Jag kände att det inte var världens bästa fråga men det var en början.

"Ja, jag gillar inte att det är så brant när man ska ta sig dit men man får en sådan skön fart på vägen hem, man får bara se till att inga bilar kommer" Jag märkte hur hon börja rodna

"Burkar det komma måna bilar?" Det kanske inte var en sådan dålig fråga i alla fall

"Nä, jag har bara stött på en bil" Jag började att le

"Jag gillar din hjälm, eller ja, färgen" Sa hon och blev ännu rödare. 

"Haha, tack" Jag märkte hur jag börja rodna

"Så du gillar blått?" Ganska uppenbart

"Ja och grönt jag har alltid sett på som som om blått ska vara himlen och grönt marken" Jag skratta till.

"Du är allt rolig du" hon kollade på mig som om jag sa något hon inte hör så ofta.

 

Vi kom till slutet av uppförsbacken och vi började cykla, nu cyklade jag jämte henne, jag såg hur hennes leende blev större och större, jag märkte hur hon inte det minsta försökte undvika groparna, medans alla andra gjorde sitt bästa.

 

Vi kom fram till badplatsen och det var inte någon där förutom oss.

________________________________________________________________________________________

Vad tror ni kommer att hända nu när de är själva där? Kommer Calum göra allt för att vara med Emma? Kommer Luke att får säga att han inte tycker hon borde göra sådan grejer åt honom och de andra? Kommentera! 


Detta var ett längre kapitel än vanligt men då blir det förre kapitlen som beskriver vad som händer under en dag.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Omg

Av Amanda - 7 april 2022 13:05

Hahha tydligen så har jag hittat hit igen och OJ vad man skäms!! ...

Av Amanda - 27 augusti 2018 18:44

Tja!    Det var ett tag sedan. Mycket har hänt, på dessa år. Vi kan väl börja med att säga att jag nu är 19 år och jag har dessutom både körkort och bil. Jag tog studenten i år, en härlig upplevelse faktiskt och det som är ännu härligare är att j...

Av Amanda - 30 oktober 2016 22:00

När klockslaget slagit 22:00 vintertid får jag känslan att skriva något här, på "bloggen" jag så sällan skriver på. Mycket har hänt sedan sist. Jag går nu i mitt andra år i gymnasiet det är nu det roliga börjar då man får studera den inriktning man v...

Av Amanda - 14 mars 2016 12:50

När jag skriver detta inlägg så sitter jag i skolans entré och försöker fördriva tiden så mycket jag möjligen kan. Vi har fått nytt schema pga ny engelska lärare. Andra gången vi byter detta läsår, innan har vi slutat så att jag hinner med bussen som...

Av Amanda - 20 januari 2016 23:08


Har påbörjat ett prodjekt på Wattpad ;)    

Presentation

Jag är en tjej vid namn Amanda.
Jag älskar One Direction och 5 seconds Of Summer. Jag kan skriva om saker som jag är intresserade av och om saker som ointresserat mig helt och hållet. Vissa inlägg är kortare än andra, beror helt på hur lat jag är.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad går/gick/ vill du gå för program i gymnasiet?
 Barn och fritid
 Vård och omsorg
 Fordorn och transport
 Industri
 Handel
 Ekonomi
 Samhäll
 Natur
 Teknik
 Estet musik
 Estet teater
 Estet (annat)
 Annat program

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards