Direktlänk till inlägg 18 april 2014

Wherever You Are Kapitel 9

Av Amanda - 18 april 2014 23:00

Tidigare 




Jag gick upp på mitt rum med Calums nummer på, tog min mobil och skrev in numret. Jag fick ett sms från min kompis "Jag kommer inte att kunna komma i morgon, jag har fått feber, SORRY!" Jag kände klumpen i magen igen. Kommer jag att vara själv med dom? Jag svarade

"Det gör inget, krya på dig. Jag tänkte berätta att vi skulle få sällskap av 5SOS men nu blir det väl bara jag och dem :(" Hon tog en minut på sig att skriva ett svar som kändes som en roman när jag läste den. "5SOS?!! Vadå :(?? Du borde vara glad! Du får dem för dig själv! Vet du hur mågna det är som vill vara du just nu? Som jag till exempel! Varför tycker du är det är :(?"


Jag svarade så fort jag kunde "För att jag är själv med dem, om det inte är någon annan som badar. Men jag är orolig i fall att jag gör bort mig.." Jag fick svaret fortare än d kan säga abrakadabra. "Vem bryr sig? Jag vet att du är blyg, men kom ihåg att Luke också är det" Jag orkade inte ha konversionen längre hon skulle ju ändå vinna, det okej borde duga.

Ska jag sms Calum att det bara blir vi fem?

 

*Pling* jag kollade på min mobil, det var på twitter någon hade skickat ett DM till mig. Jag öppna det och såg att det var Niall. "Jag tror inte du håller på att bli galen Emma, 5SOS bor i huset nu" Jag skrattade till

"Ja, jag märkte det, han stalkade mig till lagården förut hehe :$"


Jag tog fram Calums kontakt och skrev "Hej Calum! Min kompis har fått feber och kommer inte kunna komma med i morgon så det blir bara vi 5." 

________________________________________________________________________________________

 

Calums Perspektiv


Jag vaknade och kollade min telefon. Jag såg att jag hade fått ett sms, jag läste den. "Hej Calum! Min kompis har fått feber och kommer inte kunna komma med i morgon så det blir bara vi 5"

Kommer vi vara själva med henne? Vad kul, då kanske jag vågar prata med henne på ett annat sätt. 

Jag hörde steg i trappan och såg att Michael stod vid dörrkarmen. 

"Vad gör du?" Han höjde ena ögonbrynet 

"Inget, jag läste bara ett sms från Emma, hennes kompis har fått feber och kommer inte idag" Jag gick ur min varma sköna säng och tog på mig mina kläder.

"Då har du större chans att prata med henne" Jag skratta till, och kollade på honom och log.

"Kom nu jag vill ha mat" Jag tog tag i Michaels axel och drog med mig han ner för trappan. Det var i alla fall tanken.

"Kan du fråga Emma hur stor yta vi kommer att ha när vi badar" Jag tvekade lite för jag visste inte om han var vaken eller inte.

"Visst men väcker jag henne skyller jag på dig" Jag tog min mobil och började att skriva "God morgon Emma! Synd att din kompis har fått feber, vet du hur stor yta vi kommer att ha när vi badar?" Jag gick fort ner till köket och såg Ash, Luke och Michael äta gröt.


Emmas Perspektiv


Ja drömde om hur det var helt öde vid sjön, att det bara var vi 5 där. Ash, Luke och Michael var ute och simmade medans jag och Calum stod vid bryggan. Sen hörde jag ett stort ljud. Jag vände på mig men såg inget, men när jag skulle vända mig om till Cal igen såg jag han inte, eller de andra. 


Jag vaknade med ett ryck, och andades in som om jag har varit under vattnet i en minut.

Jag kollade på min mobil, det måste ha varit den som lät i drömmen. Jag stelnade till när jag såg att Calum hade skickat ett sms till mig. Jag gnuggade mig i ögonen och läste sms:et "God morgon Emma! Synd att din kompis har fått feber, vet du hur stor yta vi kommer att ha när vi badar?" 

Jag fick tänka lite på hur jag skulle svara men kom till slut fram med något som lät vettigt.

"God morgon, det beror på hur många andra det kommer att vara där. Men det brukar inte vara så många. Jag tror att vi kommer att vara där i en timma, så ta med er vatten eller något. Jag kommer att ta med makor, vill ni ha några? Jag kan göra dem :D!" 


Michaels Perspektiv 

 

*pling* 

 

Jag kollade på Calums mobil, jag kunde nästan gissa att det var Emma. Jag tog hans mobil och knappade in hans kod.

"Mike vad gör du?" Ash kollade på mig uppspända ögon.

"Den kan jag ta" Calum var till baka och läste sms. Han börja rodna.

"Så hur stor yta har vi?" Ja började stampa med foten lite lätt.

"Det beror på hur många som är där, hon säger också att vi kommer att vara där i en timma så vi kanske ska ta med oss vatten. Hon säger också att hon kommer göra makor... Vad vill ni ha på era makor?"

"Kan inte vi göra dem själva hon måste inte göra dem" Sa Luke

"Hon vill, ja ska i alla fall ha på smör, ost och skinka" Sa Calum och slicka sig runt munnen.

"Jag kan ta smör, ost, sallad, tomat och gurka" Ashton såg väldigt stolt över hans beställning

"Är inte det lite mycket?" Luke verkade inte gilla iden med att hon fick göra våra makor.

"Och du Mike?" Calum kollade på mig beredd på att ta min beställning.

Ja, vad ska jag ha?... 

"Ja kan ta samma som Ash fast skippa salladen" Calum nickade åt mig

"Luke din tur" sa jag och såg hur han svalde gröten 


Lukes Perspektiv


"Luke din tur" jag svalde gröten jag hade i munnen. Jag vill inte att hon ska göra våra makor hon är inte vår slav . Jag såg ganska bitter ut.

"Jag tar samma som dig Calum" jag ville inte att vi skulle börja argumentera. Jag får väl prata med henne sen då, och be om ursäkt... Jag lekte lite med gröten. Så fort jag blev klar gick jag upp till mitt rum, jag satte på Blink-182. Jag hade mina grejer klara tills vi skulle bada, men jag slöt ögonen och gick sakta in i sömnen.


Ashtons Perspektiv


Jag såg hur Luke åt upp och gick till hans rum. Varför ville han inte att Emma skulle göra våra makor?" 

När jag hade ätit klart gick jag ut till garaget och tog fram cyklarna, det var två som behövdes fylla på med luft. Jag gick in till huset och hämta pumpen. Jag fixade cyklarna och gick sedan in för att fixa vattenflaskor som vi skulle ta med.

När jag var klar med allt det gick jag upp för att packa ner mina badbyxor och badbollen och en handduk så klart. 


Jag hade dock glömt något.... men vad? HJÄLMAR!  Jag gick in i garaget igen och leta upp några, det var en som inte var så fin. Den var vit och hade jättemånga sprickor.

"Någon måste varit klumpig" Jag vände mig om och såg Cal närmre än vad jag trodde.


Calums Perspektiv

 


Jag hade skickat iväg sms:et till Emma. Jag åt upp min gröt. Jag var sist som vanligt. Jag suckade och gick upp. När jag gick förbi Lukes rum såg jag att han sov, jag hörde musiken från hans hörlurar och stängde av den.


Det var nu en timma kvar innan vi skulle vara vid sjön. Emma hade svarat att det var bra om vi började cykla en halvtimma innan. Ja väckte Luke och hämta de andra och vi cyklade iväg.


________________________________________________________________________________________

Ett lite längre kapitel men det är kul... fast jag skriver kanske vid fel tillfälle hehe, tog drygt 1 timma att skriva denna och är jätte tröt så jag ska dra mig till sömn nu. God natt allihopa!

Kommentera! :P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Omg

Av Amanda - 7 april 2022 13:05

Hahha tydligen så har jag hittat hit igen och OJ vad man skäms!! ...

Av Amanda - 27 augusti 2018 18:44

Tja!    Det var ett tag sedan. Mycket har hänt, på dessa år. Vi kan väl börja med att säga att jag nu är 19 år och jag har dessutom både körkort och bil. Jag tog studenten i år, en härlig upplevelse faktiskt och det som är ännu härligare är att j...

Av Amanda - 30 oktober 2016 22:00

När klockslaget slagit 22:00 vintertid får jag känslan att skriva något här, på "bloggen" jag så sällan skriver på. Mycket har hänt sedan sist. Jag går nu i mitt andra år i gymnasiet det är nu det roliga börjar då man får studera den inriktning man v...

Av Amanda - 14 mars 2016 12:50

När jag skriver detta inlägg så sitter jag i skolans entré och försöker fördriva tiden så mycket jag möjligen kan. Vi har fått nytt schema pga ny engelska lärare. Andra gången vi byter detta läsår, innan har vi slutat så att jag hinner med bussen som...

Av Amanda - 20 januari 2016 23:08


Har påbörjat ett prodjekt på Wattpad ;)    

Presentation

Jag är en tjej vid namn Amanda.
Jag älskar One Direction och 5 seconds Of Summer. Jag kan skriva om saker som jag är intresserade av och om saker som ointresserat mig helt och hållet. Vissa inlägg är kortare än andra, beror helt på hur lat jag är.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad går/gick/ vill du gå för program i gymnasiet?
 Barn och fritid
 Vård och omsorg
 Fordorn och transport
 Industri
 Handel
 Ekonomi
 Samhäll
 Natur
 Teknik
 Estet musik
 Estet teater
 Estet (annat)
 Annat program

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards