Direktlänk till inlägg 18 april 2014

Wherever You Are Kapitel 8

Av Amanda - 18 april 2014 13:00

Tidigare


Calum frågade om jag hade penna och papper. Jag såg att han skrev något på den men inte vad.

Tänk om det är något som han behöver för att minas något. Eller så skrev han något till sig själv.

"Här" han gav mig pappret och kollade på det. Hans nummer! Jag fick hans nummer. Jag märkte hur jag börja rodna och ett leende kom fram.


________________________________________________________________________________________


Calums Perspektiv  


Jag såg hur hon började rodna, själv kände jag hur det hettade till på mig med. Ash såg nöjd ut, Luke försökte gömma sitt leende men lyckades inte. Michael såg förvånad ut som om han trodde att jag inte skulle våga. Men ja antar att jag inte skulle vågat att fråga om hennes nummer.

"Jag tror du behöver mitt nummer också då" jag kollade på Emma och nickade, jag tog upp min mobil och hon skrev in sitt nummer.

"Så klar" Hon gav mig min mobil och jag log stort.

"Matt säger att vi ska äta nu så vi får ta och gå hem" sa Luke och hade mobilen i handen. Alla nickade. 

"Hej då Emma, hörs senare eller något" sa jag och började att gå.

"Ännu en gång det var trevligt att träffa dig" sa Ash och räckte ut hans hand för att skaka den med Emmas

"Ses i morgon då" Sa Michael och vände hans huvud mot Luke.


Lukes Perspektiv


Jag var nöjd med att Cal tog mitt råd. Under tiden Emma gav sitt nummer till Cal fick jag ett sms från Matt. "Vart är ni? Vi ska äta nu"  Jag tänkte att vi skulle gå snart men skrev först "Vi är med en av våra grannar, jag ska säga till de andra"

"Matt säger att vi ska äta n så vi får ta och gå hem" jag hade mobilen i handen, samtidigt tänkte jag att det inte direkt var vårt hem men ändå. Alla sa hejdå till Emma när det var min tur visste jag inte hur eller vad jag skulle säga.

"Hej då Emma" sa jag bara och vände mig om

"Ses i mon!" skrek hon efter oss


Michaels Perspektiv


Jag fattar inte att Calum vågade ge henne hans nummer, liksom de har ju bara "känt" varandra i några minuter. Jag sa "Ses i morgon då" för jag hade inget annat jag kunde säga, det var Calum och Ashton som pratade mest med henne. Jag vred mitt huvud mot Luke. Vad kommer han säga? Om jag hade svårt kommer han ju att ha ännu svårare. Jag började att gå till baka till huset, inte så snabbt men ändå ganska snabbt.

Jag hörde att Luke sa något men inte vad, sen hörde jag Emma skrika "Ses i mon!"

Jag gick jämte Ashton och prata om vad vi skulle ha med oss i morgon.


Ashtons Perspektiv


När alla hade sagt hejdå började vi att gå till baka till huset. Jag gick med Michael, Luke och Calum gick framför oss.

"Vad ska du ha med dig när vi badar i morgon?" Michael försökte hålla konversionen levande, jag tror det är för att han inte gillar tystnaden så mycket. Men jag har inget emot det, jag gillar att prata.

"Tja jag kommer ha med mig badkalsonger" Michael skrattade till

"Nej, liksom en badboll" jag skrattade till

"Jag fattade, men  ja... jag vet inte det bror på hur stor yta man har" 

"Du vet hur stor yta vi brukar ha"

"Jag tror vi kommer att bada i en sjö Michael, jag är inte så säker på att det ligger ett hav här i närheten" Han kollade bara på mig och sedan på Calum


Emmas Perspektiv


Calum fick mitt nummer, och jag har hans.... Kan det bli bättre? 

När Calum, Ashton och Michael hade sagt hejdå på deras egna små sätt var det Luke alla kollade på. Jag märkte att han inte riktigt visste vad han skulle säga. Men han fick till slut fram "Hej då Emma" jag skrek efter dom att vi skulle ses i morgon. 

Jag cyklade till brevlådan och tog posten, sedan cyklade jag hem.


Jag gick upp på mitt rum med Calums nummer på, tog min mobil och skrev in numret. Jag fick ett sms från min kompis "Jag kommer inte att kunna komma i morgon, jag har fått feber, SORRY!" Jag kände klumpen i magen igen. Kommer jag att vara själv med dom? Jag svarade

"Det gör inget, krya på dig. Jag tänkte berätta att vi skulle få sällskap av 5SOS men nu blir det väl bara jag och dem :(" Hon tog en minut på sig att skriva ett svar som kändes som en roman när jag läste den. "5SOS?!! Vadå :(?? Du borde vara glad! Du får dem för dig själv! Vet du hur mågna det är som vill vara du just nu? Som jag till exempel! Varför tycker du är det är :(?"


Jag svarade så fort jag kunde "För att jag är själv med dem, om det inte är någon annan som badar. Men jag är orolig i fall att jag gör bort mig.." Jag fick svaret fortare än d kan säga abrakadabra. "Vem bryr sig? Jag vet att du är blyg, men kom ihåg att Luke också är det" Jag orkade inte ha konversionen längre hon skulle ju ändå vinna, det okej borde duga.

Ska jag sms Calum att det bara blir vi fem?

 

*Pling* jag kollade på min mobil, det var på twitter någon hade skickat ett DM till mig. Jag öppna det och såg att det var Niall. "Jag tror inte du håller på att bli galen Emma, 5SOS bor i huset nu" Jag skrattade till

"Ja, jag märkte det, han stalkade mig till lagården förut hehe :$"


Jag tog fram Calums kontakt och skrev "Hej Calum! Min kompis har fått feber och kommer inte kunna komma med i morgon så det blir bara vi 5."

________________________________________________________________________________________

Vad tror ni kommer att hända vid badet? Kommer Emma bli mer nervös? Detta var ett litet längre kapitel. Vad tycker ni? Kommentera! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Omg

Av Amanda - 7 april 2022 13:05

Hahha tydligen så har jag hittat hit igen och OJ vad man skäms!! ...

Av Amanda - 27 augusti 2018 18:44

Tja!    Det var ett tag sedan. Mycket har hänt, på dessa år. Vi kan väl börja med att säga att jag nu är 19 år och jag har dessutom både körkort och bil. Jag tog studenten i år, en härlig upplevelse faktiskt och det som är ännu härligare är att j...

Av Amanda - 30 oktober 2016 22:00

När klockslaget slagit 22:00 vintertid får jag känslan att skriva något här, på "bloggen" jag så sällan skriver på. Mycket har hänt sedan sist. Jag går nu i mitt andra år i gymnasiet det är nu det roliga börjar då man får studera den inriktning man v...

Av Amanda - 14 mars 2016 12:50

När jag skriver detta inlägg så sitter jag i skolans entré och försöker fördriva tiden så mycket jag möjligen kan. Vi har fått nytt schema pga ny engelska lärare. Andra gången vi byter detta läsår, innan har vi slutat så att jag hinner med bussen som...

Av Amanda - 20 januari 2016 23:08


Har påbörjat ett prodjekt på Wattpad ;)    

Presentation

Jag är en tjej vid namn Amanda.
Jag älskar One Direction och 5 seconds Of Summer. Jag kan skriva om saker som jag är intresserade av och om saker som ointresserat mig helt och hållet. Vissa inlägg är kortare än andra, beror helt på hur lat jag är.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad går/gick/ vill du gå för program i gymnasiet?
 Barn och fritid
 Vård och omsorg
 Fordorn och transport
 Industri
 Handel
 Ekonomi
 Samhäll
 Natur
 Teknik
 Estet musik
 Estet teater
 Estet (annat)
 Annat program

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards