Direktlänk till inlägg 16 april 2014

Wherever You Are Kapitel 3

Av Amanda - 16 april 2014 20:04

Tidigare


När jag var hemma såg jag att bilen jag trodde Calum satt i, var vid mitt grannhus, det är några hundra meter men ändå mitt grannhus. Jag gick och hämtade mina pilar och min båge samt min systers rockring. Jag flyttade på gungställningen och fick upp rockringen så att jag skulle kunna skuta igenom den. Samtidigt såg jag hur dem gick ur bilen, de var 4 killar, jag var nästan bombsäker på att det var dem. 


________________________________________________________________________________________


Lukes Perspektiv


Jag vaknade kl 6 och trodde att jag skulle vara först uppe, jag hade haft svårt att sova för att tiden är annorlunda än vad den är i Australien. Jag vet att tider är olika vart man nu än är men jag gillar ändå inte att vara van med en annan tid. Jag väcktes ur mina tankar när jag hörde något där nere. Jag gick ner för att se vad det var. För säkerhetsskull tog jag med mig ett rack.

Jag gick ner för trappan så tyst jag kunde, det var inne i köket det lät, jag gick dit, höjde racket och var bered på att slå någon eller något.

 "Vem du än är" sa jag men tystnade när jag såg Calum


Calums Perspektiv


Jag har inte kunnat sova bra alls i natt. Det ända jag har tänkt på är den där tjejen, hon verkade så söt. Jag satt i köket och pratade med Niall över skype, vi pratade om tjejen jag såg. Han kanske kände henne, han har ju bott här innan oss.

"Niall ni bodde ju här innan" 

"Ja?"

"Kände ni grannarna?" frågade jag en aning desperat 

"Jadå, om det är dem med barnen du pratar om, hur så?"

"Jo jag tror jag gillar en av dem" sa jag och rodnade

"Jag antar att detta är Emma du pratar om"

"Nja jag kollade bara på henne när vi åkte förbi när hon cyklade"

"Vad hade hon på sig"

"En blå hjälm, blå vit jacka"

"Japp det är Emma"


"Vem du än är" hörde jag någon säga och vände mig om, till min förvåning var det Luke.

"Vad gör du uppe?" Frågade jag

"Jag kunde inte sova" sa Luke

"Vem är det" sa Niall

Jag gav Niall och Luke en liten pratstund medans jag gick för att gå på toa.

Emma, så det är så hon heter, jag måste prata med henne

 


Emmas Perspektiv


Jag vaknade som vanligt kl 7 gick upp gjorde havregröt. Först satte jag på min dator och kollade om det kunde finnas något som kunde säga om det verkligen var Calum som jag såg. Sen kom jag på att One Direction var här förra sommaren jag skickade ett DM till Niall där jag skrev:

"Jag tror jag har blivit galen, tyckte att jag såg Calum köra förbi igår"  Nu är det bara att vänta.


Jag tog på mig min jacka och min hjälm för att cykla upp till farmor och farfar. Jag vände mig om och såg att det var någon som gick på vägen jämte vår. Jag skulle mata mina kaniner. Jag gick in i lagården där de var.

"Hej är det du som är Emma?" jag vände mig om och såg att det faktiskt var Calum

"H-hej, ja" sa jag blygt och stammade lite


Calums Perspektiv


Jag såg när hon gick ut till sin cykel, jag tog snabbt på mig mina grejer och gick dit hon skulle.

När jag äntligen var framme såg jag att en dörr var öppen och gick in.

"Hej är det du som är Emma?" jag såg hur hon vände på sig och stelnade till lite, men fick fram 

"H-hej, ja" jag märkte att hon var nervös.

"Jag är-"

"Jag vet" såklart att hon visste vem jag var

_____________________________________________________________________________


Blev inte så långt men aja. Vad tror ni kommer att hända? Jag ska skriva 3 kapitlen till nu. Vi ska ha storstädning i morgon för att mormor och morfar kommer på söndag, så jag kommer inte att vara så aktiv. Det på miner mig om att jag ska ringa till morfar, men det gör jag i morgon.

Till och med Niall har kommit in i ett hörn.

Kommentera :D


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Omg

Av Amanda - 7 april 2022 13:05

Hahha tydligen så har jag hittat hit igen och OJ vad man skäms!! ...

Av Amanda - 27 augusti 2018 18:44

Tja!    Det var ett tag sedan. Mycket har hänt, på dessa år. Vi kan väl börja med att säga att jag nu är 19 år och jag har dessutom både körkort och bil. Jag tog studenten i år, en härlig upplevelse faktiskt och det som är ännu härligare är att j...

Av Amanda - 30 oktober 2016 22:00

När klockslaget slagit 22:00 vintertid får jag känslan att skriva något här, på "bloggen" jag så sällan skriver på. Mycket har hänt sedan sist. Jag går nu i mitt andra år i gymnasiet det är nu det roliga börjar då man får studera den inriktning man v...

Av Amanda - 14 mars 2016 12:50

När jag skriver detta inlägg så sitter jag i skolans entré och försöker fördriva tiden så mycket jag möjligen kan. Vi har fått nytt schema pga ny engelska lärare. Andra gången vi byter detta läsår, innan har vi slutat så att jag hinner med bussen som...

Av Amanda - 20 januari 2016 23:08


Har påbörjat ett prodjekt på Wattpad ;)    

Presentation

Jag är en tjej vid namn Amanda.
Jag älskar One Direction och 5 seconds Of Summer. Jag kan skriva om saker som jag är intresserade av och om saker som ointresserat mig helt och hållet. Vissa inlägg är kortare än andra, beror helt på hur lat jag är.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad går/gick/ vill du gå för program i gymnasiet?
 Barn och fritid
 Vård och omsorg
 Fordorn och transport
 Industri
 Handel
 Ekonomi
 Samhäll
 Natur
 Teknik
 Estet musik
 Estet teater
 Estet (annat)
 Annat program

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards