Direktlänk till inlägg 16 april 2014

Wherever You Are Kapitel 2

Av Amanda - 16 april 2014 15:00

 

Tidigare

 

Jag hörde ett stort dunk och vände mig om för att se vad som hände. Jag blev inte förvånad att jag såg Ashtons väska nere på golvet. Jag kollade snabbt på Luke som bara flina åt Ash, medans Calum satt och kollade ut ur fönstret. Sen kände jag hur det börja skaka och satt mig riktigt. Sen rätt vad det var så var vi nere på marken.

Vi gick alla ut, vi hade landat i en liten by, så det var inga där som mötte upp oss, förutom han som ägde huset vi skulle bo i.


Vi fick våra grejer och satt oss i bilen och åkte till huset.


 

 

_____________________________________________________________________________

Emmas Perspektiv


Jag var ute och cykla min vanliga runda på ca 1 mil. När jag var vid min gamla skola hörde jag ett flygplan och kollade upp, samtidigt fick jag ett sms från min bff "5SOS kommer till Sverige och ska stanna här i 2 månader"  Jag hoppades på att det planet var deras, men sen insåg jag hur dumt det var, och att det inte fanns någon chans att det var deras plan. 

När jag skulle svänga ner på våran väg åkte en svart skåpbil förbi och trodde att jag såg en skymt av Calum.

"Det där var Calum" sa jag lite högt med stora ögon och öppen mun. Sen fortsatte jag hem.


Calums Perspektiv


Det gick ganska fort att åka bil till vårt hus. Lite innan vi skulle svänga ner på våran uppfart såg jag en tjej på en lite för liten cykel, med en blå hjälm, blåvit jack och, mörk blont hår. Jag såg på henne att hon kunde känna igen mig, hennes mun var öppen och ögonen var som bäbis ögon när de ser något "coolt" för första gången. Hon var ganska söt. "Calum vad gör du?" Sa Michael "Ehh va, jag inget" Sa jag lite slarvigt, "Nähä varför dräglar du då? sa Ash

Jag kollade mig i en spegel för att vara på den säkra sidan, jag såg dräglet och torkade bort det med armen. Sedan vände jag bort mitt huvud där tjejen hade stått. Jag kunde inte hjälpa mig själv utan att tänka "Jag vill lära känna henne"  lite för högt men som tur är så var det bara Luke som hörde.


Lukes Perspektiv


"Calum vad gör du?" hörde jag Michael säga. Sedan såg jag hur förvånad Cal blev och svarade "Ehh va, jag inget" som om han hade något att dölja. Jag trodde konversationen skulle sluta där men då sa Ash "Nähä varför dräglar du då?" Då kunde jag inte motstå att le lite. Jag såg hur Cal kollade sig i spegen, kanske för att försäkra sig själv att det inte var ett skämt. Sen kollade han ut igen och sa tyst "Jag vill lära känna henne"

Jag kollade på honom och flera tankar flög i mitt huvud, vem? hur? när? osv.

Jag såg någon cykla ner på vägen jämte vår. Kan det vara hon?

 


Michaels Perspektiv


Hela tiden hade jag kollat på vägen för att se vart den leder, jag satt längst fram Calum satt bakom mig Luke i mitten och Ash bakom våran manager. Jag la min blick på Calum, jag såg hur han börja rodna även fast jag tror han inte vet om det. "Calum vad gör du?" sa jag och märkte hur förvånad han blev, han svarade som om han var skyldig till något dumt "Ehh va, jag inget" Sen sa Ash till min förvådning "Nähä varför dräglar du då?" 

Dräglade han också? Sen kollade jag fram på bilen som visade vägen till huset vi skulle bo i 2 månader.

 

Ashtons Perspektiv


Jag satt i baksätet med Calum och Luke, medans Michael satt där framme "bara för att han vann vadet" tänkte jag bittert för mig själv. Jag satt och kollade ut på naturen, mina ögon blev stora när jag såg ett stort fint vitt hus med gröna fönsterkarmar. "Så stort och fint" tänkte jag. Ett litet tag trodde jag att vi skulle bo där. Men då hörde jag Michael säga "Calum vad gör du?" jag kollade  på han och såg att han dräglade "Ehh va, jag inget" sa han bara, men jag visste att det var något han hade döljande så jag sa "Nähä varför dräglar du då?" jag visste att han inte skulle svara unta kolla om jag skämtade med honom. Men jag tappade snabbt intresset och märkte att vi var nära ett hus, grannhuset till det stora vita huset.

 

Emmas Perspektiv

 

När jag var hemma såg jag att bilen jag trodde Calum satt i, var vid mitt grannhus, det är några hundra meter men ändå mitt grannhus. Jag gick och hämtade mina pilar och min båge samt min systers rockring. Jag flyttade på gungställningen och fick upp rockringen så att jag skulle kunna skuta igenom den. Samtidigt såg jag hur dem gick ur bilen, de var 4 killar, jag var nästan bombsäker på att det var dem. 

 

________________________________________________________________________________________

Kommer hon få spel när hon blir 1000% säker? Jag hoppas det inte finns några stavfel  Kommentera :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Omg

Av Amanda - 7 april 2022 13:05

Hahha tydligen så har jag hittat hit igen och OJ vad man skäms!! ...

Av Amanda - 27 augusti 2018 18:44

Tja!    Det var ett tag sedan. Mycket har hänt, på dessa år. Vi kan väl börja med att säga att jag nu är 19 år och jag har dessutom både körkort och bil. Jag tog studenten i år, en härlig upplevelse faktiskt och det som är ännu härligare är att j...

Av Amanda - 30 oktober 2016 22:00

När klockslaget slagit 22:00 vintertid får jag känslan att skriva något här, på "bloggen" jag så sällan skriver på. Mycket har hänt sedan sist. Jag går nu i mitt andra år i gymnasiet det är nu det roliga börjar då man får studera den inriktning man v...

Av Amanda - 14 mars 2016 12:50

När jag skriver detta inlägg så sitter jag i skolans entré och försöker fördriva tiden så mycket jag möjligen kan. Vi har fått nytt schema pga ny engelska lärare. Andra gången vi byter detta läsår, innan har vi slutat så att jag hinner med bussen som...

Av Amanda - 20 januari 2016 23:08


Har påbörjat ett prodjekt på Wattpad ;)    

Presentation

Jag är en tjej vid namn Amanda.
Jag älskar One Direction och 5 seconds Of Summer. Jag kan skriva om saker som jag är intresserade av och om saker som ointresserat mig helt och hållet. Vissa inlägg är kortare än andra, beror helt på hur lat jag är.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad går/gick/ vill du gå för program i gymnasiet?
 Barn och fritid
 Vård och omsorg
 Fordorn och transport
 Industri
 Handel
 Ekonomi
 Samhäll
 Natur
 Teknik
 Estet musik
 Estet teater
 Estet (annat)
 Annat program

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards