Direktlänk till inlägg 16 april 2014

Wherever you are kapitel 1

Av Amanda - 16 april 2014 13:00

Calums Perspektiv


Jag kollade på Luke och Ashton som låg och sov i flygplanet till Sverige. Själv var jag inte trött, jag var jätte pigg och hade spring i benen, vilket jag inte tyckte var kul med tanke på att vi satt i ett flygplan. Innan vi gick på hade jag kollat twitter, det är alltid kul när fans över hela världen vill att man ska till deras land. Jag kan inte vänta med att komma ut till landet. Där kan jag göra vad som helst, nästan i alla fall. 

"5 minuter innan landning" hörde jag piloten säga, "ja vi ska landa" tänkte jag bara. Jag kollade ut ur fönstret för att se hur det såg ut, det var massor av ängar, några hus och vägar. Jag tror till och med att jag såg huset vi skulle bo i. Utan att tänka min för sa jag "wow" lite för högt och råkade väcka Luke.


Lukes Perspektiv


"Wow" hörde jag Calum säga och vaknade, Ashton sov på min axel, jag såg mig omkring och såg att Michael satt längre fram med vår "manager". Sen såg jag på Calum han kollade bara ut, tyst viskade jag "vad är det du kollar på?" det ända jag fick som svar var "kolla själv så får du se"

Jag lyfte försiktigt Ash huvud så att jag kunde se, det var jätte vackert. "Jag tror jag såg det huset vi ska bo i förut" sa Calum. Jag skulle precis fråga vart han såg det, men då sa piloten "spänn på era säkerhetsbälten vi ska landa nu". 

Jag gick och satt mig, det gjorde Calum också, först satte jag på mig mitt säkerhetsbälte sen väckte jag Ashton.

"Ashton vakna vi är framme"


Ashtons Perspektiv


Jag vaknade av att Luke sa att vi var framme. Fort tog jag på mig mitt säkerhetsbälte. Jag var lite klumpig och rev ner den lilla väskan jag tog med mig. Men det sket jag i, just nu ville jag bara ut ur flygplanet. Jag kände hur det börja skaka och blundade hårt, jag gillar inte när flygplanen skakar så här mycket. Men till sist var vi nere på marken.


Michaels Perspektiv


Jag hörde ett stort dunk och vände mig om för att se vad som hände. Jag blev inte förvånad att jag såg Ashtons väska nere på golvet. Jag kollade snabbt på Luke som bara flina åt Ash, medans Calum satt och kollade ut ur fönstret. Sen kände jag hur det börja skaka och satt mig riktigt. Sen rätt vad det var så var vi nere på marken.

Vi gick alla ut, vi hade landat i en liten by, så det var inga där som mötte upp oss, förutom han som ägde huset vi skulle bo i.


Vi fick våra grejer och satt oss i bilen och åkte till huset.


________________________________________________________________________________________


En trög början men den blir bättre, Emma är inte med än, men hon kommer i nästa kapitel. Vad tycker ni "so far" Kommentera!

 
 
Ingen bild

1D

17 april 2014 10:28

Hej jag gillar din novell, och jag gillar din header med 5SOS! :)♥ tack så mycket för att du besökte min blogg! :)♥ och vad roligt att du både gillar One Direction och 5SOS! :)♥ och jag kommer att besöka din blogg varje dag! :)♥ och ha ett trevligt påsklov! :D♥ kram ifrån en stor directioner! :)♥

liam-louis-niall-zayn-harry-one-direction.bloggplatsen.se

Amanda

17 april 2014 13:35

Tack det betyder mycket :D Kommer att besöka din blogg varje dag också. Ha ett trevligt lov :) Kram från en stor directioner och ett stort 5SOS fan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Omg

Av Amanda - 7 april 2022 13:05

Hahha tydligen så har jag hittat hit igen och OJ vad man skäms!! ...

Av Amanda - 27 augusti 2018 18:44

Tja!    Det var ett tag sedan. Mycket har hänt, på dessa år. Vi kan väl börja med att säga att jag nu är 19 år och jag har dessutom både körkort och bil. Jag tog studenten i år, en härlig upplevelse faktiskt och det som är ännu härligare är att j...

Av Amanda - 30 oktober 2016 22:00

När klockslaget slagit 22:00 vintertid får jag känslan att skriva något här, på "bloggen" jag så sällan skriver på. Mycket har hänt sedan sist. Jag går nu i mitt andra år i gymnasiet det är nu det roliga börjar då man får studera den inriktning man v...

Av Amanda - 14 mars 2016 12:50

När jag skriver detta inlägg så sitter jag i skolans entré och försöker fördriva tiden så mycket jag möjligen kan. Vi har fått nytt schema pga ny engelska lärare. Andra gången vi byter detta läsår, innan har vi slutat så att jag hinner med bussen som...

Av Amanda - 20 januari 2016 23:08


Har påbörjat ett prodjekt på Wattpad ;)    

Presentation

Jag är en tjej vid namn Amanda.
Jag älskar One Direction och 5 seconds Of Summer. Jag kan skriva om saker som jag är intresserade av och om saker som ointresserat mig helt och hållet. Vissa inlägg är kortare än andra, beror helt på hur lat jag är.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad går/gick/ vill du gå för program i gymnasiet?
 Barn och fritid
 Vård och omsorg
 Fordorn och transport
 Industri
 Handel
 Ekonomi
 Samhäll
 Natur
 Teknik
 Estet musik
 Estet teater
 Estet (annat)
 Annat program

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards