Direktlänk till inlägg 23 augusti 2014

Wherever You Are Kapitel 21

Av Amanda - 23 augusti 2014 17:27

Louis Perspektiv 

 

Dag 1

Jag kände kyla sprida si över mig medans jag vaknade till värkligheten. Vatten, kalt vatten. Några killar i min ålder har slängt vatten på mig och går nu ut.

Jag kollar runt. Det ser ut som jag är i en städskrubb. Men varför? Då kom jag på allt som hände igår.

Då öppnades dörren och in kom Robert. Han var lika tråkigt klädd som vanligt.

"Louis vi måste prata" Sa han och satte sig på huk framför stolen, som jag var fastbunden till.

"Jaså, vill du göra slut med mig?" Jag kunde inte hejda mig. Det lät för roligt.

"Nej" Är allt han hann säga innan jag avbröt honom.

"Nähä, då gör jag slut"

"Louis detta handlar om Emma" Hur vågar han prata om henne!! Jag sa inget, denna gången.

"Lyssna. Jag vet att ni är nära. Men jag gör detta för henne" Vad menar han? Hur kan han göra detta för att hjälpa henne?

"Va?" Är allt jag sa

"När Emma var 1 år, blev hon nästan kidnappad" Började han." Jag hade blivit erbjuden ett jobb. När jag tackade nej. Så försökte de ta Emma ifrån mig. Jag var tvungen att ta jobbet. Tror du hon förlåter mig?" Han hade tårar rinnande från sina ögon.

"Det kommer nog ta tid" Sa jag ärligt.

"Så länge hon inte hatar mig för alltid" Sa han och torkade bort tårarna. Dörren öppnades igen och in kom de killarna som hällde vattnet på mig.

"Så du är Louis... Vet du vilka vi är?" Sa den lägsta av dem.

"Nej" Sa jag

"Bra, då förblir det så" Sa han och alla gick ut med Robert. Jag lutade mig bakåt och somna igen.


Nästa gång jag vaknar rör vi på oss. Är det en ny dag? Jag kände efter min mobil. Det är samma dag, klockan är dock 20:30.

Jag grejar med mobilen och skickar min position till Paul. Sen åkte vi på ett gupp, något slog till mig i huvudet och jag somna.


Dag 2 


Jag var fortfarande i skåpbilen. Jag ligger på golvet. Jag är helt fri, inget är fastbundet i mig. Klockan är 03:00 jag antar de har tagit rast, för vi står stilla. 

Efter några minuter vågade jag stå upp, jag gick mot dörren. Den var öppen. Försiktigt gick jag ut, jag såg killarna och Robert i en mack minst 100 meter från mig. Det var mörkt, jag började att springa mot lyktstolparna.


Efter 20 minuters springande och gående kom jag fram till ett värdshus. Det var då jag fatta att jag var i Göteborg.

"Hej hur kan jag hjälpa dig?" Sa kvinnan bakom katetern. När hon kollade upp på mig stelnade hon till.

"Jag skulle vilja sova här inatt" Sa jag och log. Hon gav mig en nyckel och jag började gå mot rummet. Jag hade rum 20.


Dag 3 


Jag vaknade klockan 06:30. Gick upp, borsta tänderna, och gick för att äta frukost. Jag tog flingor med mjölk och en macka. 

När jag var klar checkade jag ut.

"Kan jag ta en bild med dig?" Sa damen

"Visst" Sa jag och tog en bild med henne.

Jag gick och satte mig på en bänk, jag tog upp mobilen och ringde Paul.

"Louis är du okej?" Frågade han med oro i rösten.

"Kan du ge dig på" Sa jag och skrattade.

"Var är du?" Sa han

"Göteborg" Sa jag

"Emma har varit sjukt orolig. Men Cal har lugnat ner henne. Du et att de är ihop va?" Sa han

"Jag har anat det i alla fall" Sa jag

"Jag måste sluta men Carlos hämtar dig, Jimmys pappa" Sa han och la på.

Jag satt på samma bänk i 1 timma innan Carlos kom.

Jag har fått ganska lite sömn, så jag sov på bilresan hem, och resten av dagen.


Dag 4 


"Louis!" Hörs en svag röst. "Louis vakna" hör jag igen.

"Em" Snarkar jag ut.

"Japp" Sa hon. Jag satte mig upp och kramade henne, Ca 10 sekunder.

"Så du och Cal?" Retades jag och peta henne i magen.

"Ja?" Sa hon och blev röd i ansiktet.

"Ni är ihop?" Sa jag och log.

"Det stämmer" Sa hon och blev ännu rödare. Det är så skönt att vara hemma.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Omg

Av Amanda - 7 april 2022 13:05

Hahha tydligen så har jag hittat hit igen och OJ vad man skäms!! ...

Av Amanda - 27 augusti 2018 18:44

Tja!    Det var ett tag sedan. Mycket har hänt, på dessa år. Vi kan väl börja med att säga att jag nu är 19 år och jag har dessutom både körkort och bil. Jag tog studenten i år, en härlig upplevelse faktiskt och det som är ännu härligare är att j...

Av Amanda - 30 oktober 2016 22:00

När klockslaget slagit 22:00 vintertid får jag känslan att skriva något här, på "bloggen" jag så sällan skriver på. Mycket har hänt sedan sist. Jag går nu i mitt andra år i gymnasiet det är nu det roliga börjar då man får studera den inriktning man v...

Av Amanda - 14 mars 2016 12:50

När jag skriver detta inlägg så sitter jag i skolans entré och försöker fördriva tiden så mycket jag möjligen kan. Vi har fått nytt schema pga ny engelska lärare. Andra gången vi byter detta läsår, innan har vi slutat så att jag hinner med bussen som...

Av Amanda - 20 januari 2016 23:08


Har påbörjat ett prodjekt på Wattpad ;)    

Presentation

Jag är en tjej vid namn Amanda.
Jag älskar One Direction och 5 seconds Of Summer. Jag kan skriva om saker som jag är intresserade av och om saker som ointresserat mig helt och hållet. Vissa inlägg är kortare än andra, beror helt på hur lat jag är.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad går/gick/ vill du gå för program i gymnasiet?
 Barn och fritid
 Vård och omsorg
 Fordorn och transport
 Industri
 Handel
 Ekonomi
 Samhäll
 Natur
 Teknik
 Estet musik
 Estet teater
 Estet (annat)
 Annat program

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards