Direktlänk till inlägg 4 augusti 2014

Wherever You Are Kapitel 20

Av Amanda - 4 augusti 2014 08:45

Tidiare: 


"Vill du gå ut med mig?" Jag hoppades att hon skulle säga ja.

"Jaa" JAAAA! Okej Cal, var cool nu! 

"Vi går på bio.. I morgon. Vill du se Divergent?" Hennes ögon flög upp och all sorg flög iväg.

"Ja! Den värkar såå cool!"

__________________________________________________________________________________________________


Emmas Perspektiv 


Jag vakna av solen som lyste mig i ansiktet. Jag fick tänka innan jag kom på allt som hände igår.

Mamma och pappa sparkade ut mig... Jimmy... Paul som stekte kvällsmaten och... DEJTEN!

Jag kollade mot Calums håll. Han sov fortfarande. Jag log smått, han var så söt. Jag gick ut ur sängen och bytte om. Sedan kollade jag vad klockan var 6:00 lika bra att äta.


Jag gick ner till köket. Där var Niall, glad som alltid och Liam. Liam såg mer nyvaken ut jämfört med Niall. Liam kollade på mig lite bittert.

"Hur mår du Liam? Du ser lite död ut" Ett leende fick jag i alla fall från honom.

"Jag råka väcka honom, jag pratade med de andra. De saknar dig Em" Sa Niall

"Jag saknar dem med.." Jag räckte mig efter flingorna. "Niall, jag når inte. Och NEJ vaden mår bra, nu är jag bara för kort.." Han skrattade och tog ner flingorna åt mig. Jag tackade honom och satte mig och åt.

Vi satt där och prata om allt vi gjorde förra gången alla var tillsammans. Som när vi paddlade kanon, jag och Niall vann. Efter en stund si så där 10 minuter hörde vi ett brak.

"Vad var det?" Sa Liam så där halvt rädd.

"Det var nog bara Luke som ramla från sängen" Sa jag som om det inte var något..

Niall skratta. "Du ser inte pigg ut för ett öre" sa han sedan. Jag vände mig om och såg Calum vid dörren.


Calums Perspektiv 


*Brak*

Jag vaknade med ett ryck. Jag hörde Luke mumla något som "men å, inte igen" Jag kollade över till Emmas säng och såg att hon inte var där.

Jag bestämde mig att gå upp. 


När jag kom ner såg jag inte så vaken ut. Men det gjorde inte Liam heller. Ingen av dem hade gjort i ordning sig, men Emma såg bra ut i alla fall. Niall var den första som såg mig. Han sa vad man kan tänka sig komma från Niall.

"Luke ramla av sängen och väckte mig" Sa jag lite bittert Emma vände huvudet och jag tog fram grejer jag skkulle ha till frukost. Sen satte jag mig jämte Emma.

"Liam kan du ge mig mjölken?" Frågade jag

"Här" Han såg sur ut.

"Är du sur på mig?" 

"Va nej, Niall väckte mig 5:40 det är allt" Jag blev förvånad. Niall är den som sover längst.


Divergent går på bio klockan 14:30 och nu var den 10:00. Alla var vakna nu.

"Niall kan du hjälpa mig?" Frågade jag

"Visst vad är det?" Jag drog med han upp till mitt rum

"Jag vet inte vad jag ska ha på mig" Viskade jag. Jag hade lagt fram 2 kavajer, med andra ord finkläder. 

"Vad ska ni göra?" Frågade han

"Kolla på Divergent" Han skratta

"Det är alldeles för mycket" Han gick till min byrå och tog fram en t-shirt.

"Du kan behålla dina byxor" Sa han och gick.

Jag tog på mig tröjan, den hade en Everlast logga på.

Det knacka på dörren.

"Kom in" Sa jag och in kom Liam

"Hej Cal Vi kommer att åka för att träffa resten av killarna. Så de kommer att vara här när ni kommer tillbaka. Ha det så kul" Han började gå.

"Vänta" Sa jag och han stannade.

"Du har känt Emma längre än vad jag har. Har du något råd för vad jag ska och inte ska prata om?"

"Du kan prata om allt med henne, fast inte om hennes föräldrar. Plus ska inte ni se på en film?" Jag nicka och han gick.


Nialls Perspektiv 


Jag har varit vaken i en halvtimme och pratat med killarna.

"Men å jag glömde nästan!" Sa jag när jag kom på Emmas problem.

"Vad är det?" Sa Harry

"Emma hon" Louis avbröt mig.

"Em? Har det hänt något? Är hon okej?"

"Nej alltså, hennes päron sparkade ut henne" Louis blev arg

"Fick hon ont?" Frågade Harry. Jag gav han en blick och sen fattade han.

"Vad i hela morötter tänker det med? Hon är 15 år!"

"Louis tyst! Liam sover"  Jag skulle visa en grej, och trampa på något. Som väckte Liam.

"Nial!" Viskade Liam högt

"Väckte du honom?" Frågade Louis och skrattade

"Pratar du med killarna?" Liam reste sig upp och tog mobilen och prata med dem.

Efter 10 minuter var han klar.

"Ska vi äta nu?" Frågade han

"Ja, jag är vrålhungrig!"

"Det är du alltid Niall" Jag skratta

"Sant"

15 minuter efter kommer Emma och äter, lite efter det kom också Calum.


Emms Perspektiv 


Jag visste redan vad jag skulle ha på mig. Mitt linne, det är blått och rött, den har en röd 5a på framsidan. Sen ska jag ha mina shorts. Jag hade tagit på mig mitt linne. När jag tog på mig mina shorts märkte jag att de hade hål.

"Skit" var det ända jag tänkte.

"Paul du behöver sy" Jag hade tagit på mig mina pyjamas byxor igen.

"Emma jag kan inte sy" Sa han

"Men tror du jag kan det då?" Frågade jag retsamt.

Michael kom in i köket. Han kollade på mig.

"Behöver du hjälp?" Jag nicka och han tog mina shorts och fixa dem. Jag tackade honom. Då kom Liam förbi och sa att de var tvungna att åka nu.


När klockan var 14:00 började jag och Calum åka till bion.

"Vart skulle alla?" Frågade jag

"De skulle hämta Hazza, Zayn och Louis. Så nu kommer du verkligen att bo med killar. Men det är ju bra" Sa han

"Varför är det bra?" Undrade jag. Han skulle svara men då ringde min mobil.

"Hallå?" Svarade jag

"Hej Em" Jag kunde höra att det var Harry.

"Hazza!" Sa jag och Calum skratta.

"Jag ville bara säga att vi kommer om någon timme. Du.. Vi tycker synd om dig, vi har alla saknat dig. Fast jag tror dock att Zayn inte har saknat spratten du och Louis gjorde på honom" Jag skratta.

"Jo, jag vet och tack. Jag har också saknat er. Jag vet inte om jag kommer göra några spratt på Zayn" Jah kunde höra hur Zayn hurra och Louis bua. Calum ville också prata med dem så jag gav honom mobilen.

"Hej Harry, Calum här..Nä vi ska på bio...En dejt...Haha kanske..Hejdå" Sa han och la på luren.

Efter 5 minuter var vi  framme. Vi köpte popcorn att dela på, en Cola till Cal och en Franta till mig. Jag ville betala mitt, men Calum tvingade mig att inte betala.


Pauls Perspektiv 


"Jag tar mina grabbar och du dina" Sa jag till Josh

"Jaja. Vi ska ju ändå bada så som de tjatar. Men oroa dig inte, detta går bra" Sa han och gick till sin bil och körde iväg.

När vi hade kört en stund kom jag på att jag inte behöver se efter 5 killar utan 1. Han kommer vara arg, Louis.


Liams Perspektiv 


Vi åker med Paul för att hämta killarna. Jag att vi inte var ifrån varandra så länge men jag har saknat dem.

"Det kommer att vara många tjejer (fans) där. Så ni stannar i bilen" Sa Paul när vi hade drygt 2 minuter kvar av bilresan.

När killarna var i bilen pratade vi om Emma. Elle Louis gjorde det.

"Jag vill träffa dem och få en förklaring" Sa han

"Vänta tills Emma kommer tillbaka" Sa jag. Det är ju hennes föräldrar.

"Jag vill inte! De gör fel!" Sa han. Jag orkar inte argumentera, så jag somnar istället. Jag drömmer om hur jag träffade Emma som mig själv.


Återblick 


Harry pratade med Paul. Han och  Niall var där men jag vet inte varför. Det jag hör Harry säga är "Okej..Är det allvarligt?..Hon?..Vad hände.. Men det...Visst vi kommer"

"Grabbar vi ska till sjukhuset" Jag kollade på de andra. De verkar inte ha fattat vad som hänt.

"Varför?"Frågade Louis. Innan Harry hann svara sa Zayn något.

"Är det något med Niall" Harry bara kollade på honom.

"Nej men ni vet den tjejen han åkte farfarsbilar med?" Alla nickade

"Ja, hon är inne på sjukhuset" Sa han

"Oj.. Är det allvarligt?" Frågade Louis

"Jag vet inte, men vi ska dit i alla fall" Sa Harry. Harry var den som fick köra oss till sjukhuset.


När vi var framme visade någon vägen till tjejens rum. Som Zayn sa heter Emma Wikenberg. Vi gick ni i rummet, Paul satt på en stol lite längre bort. Niall satt bredvid Emma.

"Niall?" Sa Harry och Niall vände sig om.

"Tystare, hon sover igen" Sa han och drog ut oss ur rummet.

"Hon heter Emma och är 14 år. Hon var på klassresa och en kille tog hennes kompis väska. Så  hon börja springa efter. Jag såg henne och börja springa jag med. Jag kom precis i tid, annars kunde hon vart död, om inte värre" Harry och Louis stod och kollade på varandra. Jag var chockad. Jag kollade på Zayns håll, han hade tårar i ögon, och han ansikte var lite rött.

"Hur gamla var dem?" Frågade Zayn bittert.

"Runt vår ålder" Sa Niall. Hur kan man göra så mot en 14 årlig tjej?

"Niall, hon är vaken igen" Sa Paul och vi gick in igen.

"Hej Emma. Jag ska presentera mina vänner för dig" Hon kollade på oss med trötta ögon. " Detta är Liam, Zayn, Louis och Harry" Jag log milt mot henne.

"Om jag inte skulle mått piss skulle jag nog svimmat" Sa hon. Emma fick oss att skratta. Hon var visst ett fan.

"Så kan vi få dina föräldrars nummer?" Frågade Paul

"De kommer inte att svara, här ring Jimmy i stället. Han är min kusin" Hon gav honom hennes mobil. Paul gick ut för att ringa Jimmy. Under tiden var vi ensamma med Emma. Niall satte sig på stolen igen.

"Gör det ont?" Frågade Zayn

"Lite" Sa hon

"Har du någon bror eller syster?"  Frågade Louis

"Nepp, jag är själv" Jag tyckte synd om henne.

En stund efter kom Paul in med en kille.

"Emma vad hände?" Hon kav honom bara en blick. Niall förstod att hon inte orkade berätta eller komma ihåg. Så han berättade för honom.

"Liam, kan du ge mig vattnet?" Frågade Emma. Jag gav henne vattnet och hon tackade.

"Jag visste att det var ni förut förresten.. Man kunde se det i ögonen" Jag log lite åt mig själv.

Jimmy och Niall kom in igen.

"Em, ska jag ringa pappa så at than kan ringa Robert?" Emma nickade. Var Robert hennes pappa? Jimmy gick ut och prata när han kom in var han inte så glad.

"Du får bo hos oss i 2 veckor" Sa han

Vi träffade henne flefa  gånger innan vi åkte hem igen.


Återblick Slut 

"Liam vakna!!" Skrek Louis. Jag vaknade med ett ryck.


Louis Perspektiv 


Liam sov nästan hela bilresan hem. Vi hade slutat prata om Emma och hennes sjukt korkade föräldrar. Men jag bryr mig inte, jag ska visa Robert vem som vet bäst..

Vi var nu hemma igen. De andra var redan ute ur bilen så jag får väcka Liam. Hmm ska jag skrika eller viska?

"Liam vakna!" Skrek jag. Jag såg hur han hoppade till.

"Skäms inte så!" Skrek han tillbaka.

Jag gick ut ur bilen med Liam i häcken. Jag kollade mot Emmas hus, en bil var hemma.

"Louis kommer du?" Sa Harry som stod vid dörren.

15 minuter senare kom Luke, Ashton och Michael. Men inte Calum.

"Vart är.." Började jag men Luke avbröt mig

"På dejt, med Emma" Jag kunde inte låta bli att le.

"Är dem ihop?" Frågade Zayn

"Vi hoppas det" Sa Ashton

Alla började gå in, då såg jag min chans. Jag började gå mot cyklarna. Jag tog den som passade mig bäst och började cykla mot Robert och Wilma.

Det är bara Robert hemma jag känner ilskan komma.

"Varför kastade du ut Emma?" Skrek jag när jag öppnade dörren. Jag  hörde något komma från köket.

"Louis vad gör du här?" Sa Robert och gick till vardagsrummet.

"Varför gör du allt mot Emma? Du skyddade till och med killarna som slog henne" När jag sa det sissta blev hans ögon fyllda med förskräckelse. 

"V-vet hon?" Stammade han

"Ja" Sa jag

"Sa du det till henne!" Skrek han

"Nej. Hon berättade för mig" Ljög jag, jag ville inte få in Niall i detta.

Vi bråkade lite till sen såg jag en bil komma ner på vägen. Nu var jag på hall is. Jag SMS:ade Niall.

Hej Niall!

Jag stack till Robert o Wilma. Kanske inte var så bra.. Hälsa Emma!

oxox Lou 

När jag la ner mobilen blev allt snart svart.


Återblick 

"Louis!" Skrek Emma

"Behöver du hjälp?"

"Ja" Suckade hon, jag skrattade.

"Hur mår du?" Frågade jag. Det har gått en vecka.

"Bättre.. Men jag vet inte varför mamma och pappa inte är hemma" Jag kollade på henne. Sedan kollade jag på hur hon mumsade ner vindruvorna jag hjälpte henne med.

"Vad?" Sa hon men munnen full av vindruvor.

"Ibland är du lik Niall" Hon skratta

"Jaså?" Sa hon

Återblick Slut 

"Louis vakna" Jag hörde Robert skrika på mig.


Emmas Perspektiv 


"Den var så bra" sa jag och Calum nickade

"Men du, vi får dra oss tillbaka Em" Sa Calum. Vi gick till bilen och Calum körde iväg.

"Emma!" Sa Harry och Zayn i kör. Men vart är Louis?

"Sover Lou eller?" Sa Calum, de andra skakade på huvudet.

"Jag vet inte vart han är?" Sa Harry. Jag gick till köket och tog Nialls mobil. Då såg jag SMS:et.

'Hej Niall!

Jag stack till Robert o Wilma. Kanske inte var så bra.. Hälsa Emma!

oxox Lou'

"Niall kolla Louis är i fara!!" Jag skrek det högsta jag kunde. Tårarna börja komma.

"Vad hände?" Sa Zayn

"Louis gick till pappa" Sa jag stressat.

"Lugn Em vi tar hand om det" Sa Paul men jag såg oron i han ögon.

"Du vet inte vad han kan göra" Jag är sjukt orolig för Louis.

"Em, lugn. Du kanske vet något du glömt bort. Är du stressad kan du inte hjälpa oss" Sa Paul. Det lät inte logiskt. 

Jag börja tänka å mycket så jag lugnade ner mig. Det ändajag fick fram var.

"JIMMY!" Skrek jag, alla kollade på mig.

"Va?" Sa Niall

"Ring Jimmy! Hans pappa är ju polis!" Skrek jag. Paul ringde Jimmy, det tog 5 långa minuter

"Jimmys pappa spårar dem nu" Sa Paul när han kom tillbaka.

Jag vet att det är bra nyheter men jag kan inte sluta tänka på Louis.


Calums Perspektiv 


jag kunde se att Emma fortfarande var orolig. Det är vi alla men de är ju som syskon.

"Harry, vad gör vi nu?"Frågade Ashton

"Jag vet inte... Paul?" Harry var nerstämd. 

"Okej.. Vi åker och hjälper Carlos (Jimmys pappa) att leta reda på Lou. Cal du stannar här med Emma" Jag nickade och gick till Emma. Hon satt i soffan med händerna i ansiktet.

"Vi sticker nu" Skrek Paul från hallen.

"Visst" Jag hörde dörren smälla igen.

"Em?" Jag satt mig jämte henne och la min han på hennes axel.

"Det är mitt fel!" Hon kollapsade in i mitt knä. Där låg hon och grät.

"Emma lyssna på mig" Jag tog upp henne. "Det är INTE ditt fel! Louis gick dit för att han ville. Det är vårt fel om något. De andra grabbarna skulle ha koll på honom" Jag såg hennes ögon.  De var fulla med oro.

"Hur vet du det?" Sa hon

"För jag vet det" Hennes ögon mjukna.

"Är det sant då?" Hon börjar se normal ut.

"Em, jag skulle aldrig ljuga för dig" Sa jag och pussade henne. Jag älskar dig Emma! 

Sen pratade vi om allt och inget tills vi somnade.

__________________________________________________________________________________________________

Äntligen! Det tog ett tag!


 
 
Matilda ~

Matilda ~

13 augusti 2014 20:09

Omg....nyss läst klart alla delarna HAHAHAHAHAH så jävla desperat efter mer du är så himla duktig :( älskar också one direction och 5SOS :D

http://www.owlsaintjealous.bloggplatsen.se

Amanda

20 augusti 2014 15:56

TACK!! Jag har fler delar som ska upp i helgen. Skolan har precis startat och allt.
Själv tycker jag inte att jag är bra, jag ville bara typ att det skulle finnas en fanfiction som inte blev för aggressiv. Så jag bara skriver lite.
Visst är 1D och 5SOS bra! :)

 
Ingen bild

Mig

27 september 2014 16:58

Alla kapitlen är klara nu! Besök wattpad.com/Pandis99 för mera berättelser.

Amanda

28 september 2014 16:20

Så sant som det är sagt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Omg

Av Amanda - 7 april 2022 13:05

Hahha tydligen så har jag hittat hit igen och OJ vad man skäms!! ...

Av Amanda - 27 augusti 2018 18:44

Tja!    Det var ett tag sedan. Mycket har hänt, på dessa år. Vi kan väl börja med att säga att jag nu är 19 år och jag har dessutom både körkort och bil. Jag tog studenten i år, en härlig upplevelse faktiskt och det som är ännu härligare är att j...

Av Amanda - 30 oktober 2016 22:00

När klockslaget slagit 22:00 vintertid får jag känslan att skriva något här, på "bloggen" jag så sällan skriver på. Mycket har hänt sedan sist. Jag går nu i mitt andra år i gymnasiet det är nu det roliga börjar då man får studera den inriktning man v...

Av Amanda - 14 mars 2016 12:50

När jag skriver detta inlägg så sitter jag i skolans entré och försöker fördriva tiden så mycket jag möjligen kan. Vi har fått nytt schema pga ny engelska lärare. Andra gången vi byter detta läsår, innan har vi slutat så att jag hinner med bussen som...

Av Amanda - 20 januari 2016 23:08


Har påbörjat ett prodjekt på Wattpad ;)    

Presentation

Jag är en tjej vid namn Amanda.
Jag älskar One Direction och 5 seconds Of Summer. Jag kan skriva om saker som jag är intresserade av och om saker som ointresserat mig helt och hållet. Vissa inlägg är kortare än andra, beror helt på hur lat jag är.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad går/gick/ vill du gå för program i gymnasiet?
 Barn och fritid
 Vård och omsorg
 Fordorn och transport
 Industri
 Handel
 Ekonomi
 Samhäll
 Natur
 Teknik
 Estet musik
 Estet teater
 Estet (annat)
 Annat program

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards