Direktlänk till inlägg 5 juli 2015

Så varmt!!

Av Amanda - 5 juli 2015 15:26

Okej, fortsätter sommaren så här så flyttar jag till månen!


Jag har aldrig gillar sommaren, men när det är så här varmt så kan jag inte stå ut med den! Förr var det mer på grund av alla insekter och sån skit som gjorde så att jag inte gillade sommaren. Nu är det dock så himla varmt att jag kan inte sova på natten. Sen svettas man floder och sånt! 


Visst jag gillar att bada, men jag är ganska kräsen av mig. Jag måste se i vattnet, men jag badar inte i hav, gillar inte salt vatten. Vissa sjöar går bra, men inte alla. Helst så ska det vara en pool, vilket vi inte har, så jag tar iskalla duschar i stället.


När man frågar en svensk hur en svensk sommar är, så svarar man ofta "regn". nääej du är nog inte så klok. Det är en brittisk sommar du förklarar. Jag skulle säga att en svensk sommar är varmt, man vill inte vara ute när det är som varmast, efter som man gillar kylan lite mer. Det är en tuff period. Regnet kommer någon gång i bland mest på våren, vilket gör den till min 2:a favo årstid.


Men helst ärligt, det blir varmare och varmare för varje år, inte bara på sommaren, utan på vintern. Jag hör hur folk klagar att det är så kalt på vintern. Men nä, det ligger ingen snö då är det inte kallt. Det kanske inte är varmt, men det har varit betydligt kallare.

Men det är i alla fall inte bra, detta. Inte för jorden!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Omg

Av Amanda - 7 april 2022 13:05

Hahha tydligen så har jag hittat hit igen och OJ vad man skäms!! ...

Av Amanda - 27 augusti 2018 18:44

Tja!    Det var ett tag sedan. Mycket har hänt, på dessa år. Vi kan väl börja med att säga att jag nu är 19 år och jag har dessutom både körkort och bil. Jag tog studenten i år, en härlig upplevelse faktiskt och det som är ännu härligare är att j...

Av Amanda - 30 oktober 2016 22:00

När klockslaget slagit 22:00 vintertid får jag känslan att skriva något här, på "bloggen" jag så sällan skriver på. Mycket har hänt sedan sist. Jag går nu i mitt andra år i gymnasiet det är nu det roliga börjar då man får studera den inriktning man v...

Av Amanda - 14 mars 2016 12:50

När jag skriver detta inlägg så sitter jag i skolans entré och försöker fördriva tiden så mycket jag möjligen kan. Vi har fått nytt schema pga ny engelska lärare. Andra gången vi byter detta läsår, innan har vi slutat så att jag hinner med bussen som...

Av Amanda - 20 januari 2016 23:08


Har påbörjat ett prodjekt på Wattpad ;)    

Presentation

Jag är en tjej vid namn Amanda.
Jag älskar One Direction och 5 seconds Of Summer. Jag kan skriva om saker som jag är intresserade av och om saker som ointresserat mig helt och hållet. Vissa inlägg är kortare än andra, beror helt på hur lat jag är.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad går/gick/ vill du gå för program i gymnasiet?
 Barn och fritid
 Vård och omsorg
 Fordorn och transport
 Industri
 Handel
 Ekonomi
 Samhäll
 Natur
 Teknik
 Estet musik
 Estet teater
 Estet (annat)
 Annat program

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards