Direktlänk till inlägg 29 juni 2015

Bara när man måste/inte har något annat att göra

Av Amanda - 29 juni 2015 19:12

Så på onsdag har vi inte längre något WiFi, detta betyder att jag faktiskt måste gå ut för att ha kul. Jag tillhör den gruppen där vi inte bryr oss så mycket. 

 

Varje sommar säger jag att jag ska träna, men det är alltid något som kommer emellan, så som internet, mat, lathet osv. Vädret också för den delen, är regnar det eller oskar eller helt enkelt bara är tråkigt väder, så sjunker min lust för att cykla. Vilket är mitt sätt att träna på. Vissa springer, men om man cyklar en mil flera dagar i veckan så bygger man faktiskt också upp konditionen! Dessutom gillar jag att vara snabb med saker, så jag tar definitivt en chans att cykla över att springa! Någon gång i sommar kommer jag att cykla in till mina kompisar, det lär la ta ca 1 timma, men det är värt det. Sen har jag väl cyklat 1 mil (det är rundan jag tar) X-antal gånger, med tiden blir man ju snabbare, vilket betyder att konditionen ökar, och man kanske kommer fram snabbare, så det blir inte lika svårt. 

 

Förra året bröt jag armbågen när jag cyklade på Vrångö (ha alltid hjälm på dig när du cyklar. Oavsett hur bra du tror du är, så vet man aldrig när olyckan är framme).

Jag han inte riktigt göra något den sommaren, badade aldrig, var inte ute så mycket, fick inte anstränga mig för mycket. Jag hann cykla rundan en gång. Så en gång vs många gånger (i år alltså).

 

Det är också ganska sjukt att tänka. Jag ska börja i gymnasiet! Det är helt sjukt! Jag minns fortfarande första dagen i 7:an (förskoleklassen också för den delen).

Jag satte mig i ett 4-säte (2 mitt emot varandra), min kompis gick på bussen, vi pratade lite, sen flyttade han sig när hans andra kompisar kom. Jag satt där ensam. Sen efter några stopp senare, sätter sig en nia (då) diagonalt framför mig, hans kompis satt bakom mig. De pratade och skrattade. Jag kände mig hemsk! Jag hade min ryggsäck på min mage och mina armar runt den. Jag hade aldrig åkt längre än Lena Skola. Jag skulle till en ny skola, med nästan ingen jag kände. För att vara en som grät första gången jag åkte tåg själv, så var jag ändå ganska stolt att det inte var värre. 

 

Om man säger så här, när jag var typ 6-7 år åkte vår familj till sälen. Det var en backe, trollskogen kallade vi den för. Jag, Cornelia (min syster) och pappa åkte den. Det som var så himla dumt var att de hade hopp, hopp som jag gillade att åka i, Cornelia ramla några gånger. Men de stannade och kollade på trollen, det gjorde aldrig jag. Jag hade så roligt över att åka i hoppen liksom. Så jag tappade bort dem!

Jag kom ut på ett annat spår, jag la mig ner och grät. Först åkte jag dock runt och fråga om de sett min pappa. Sen la jag mig på spåret. 

Tack Gud att det kom en kvinna ca 10 minuter (enligt mig) och hjälpte mig till en som jobbade där. Sen ca 2 timmar (det kändes som det) efter, kom pappa! 

Enda sen dess har jag haft sjukt stor oro över att tappa bort någon, mamma, pappa, mina syskon. Jag har svårt att vara ifrån dem... Man vet aldrig vem som finns där ute. Problemet med mig är också att jag tänker på det värsta som kan hända, det är därför jag alltid tvekar. På allt. 

 

Det kan vara både bra och dåligt. Jag ger mig aldrig in i något jag inte är 100% säker om. Sånt är bra ibland, men är det något som ska gå snabbt som blixten så är det svårare.

Jaja, vi ses nån gång! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Omg

Av Amanda - 7 april 2022 13:05

Hahha tydligen så har jag hittat hit igen och OJ vad man skäms!! ...

Av Amanda - 27 augusti 2018 18:44

Tja!    Det var ett tag sedan. Mycket har hänt, på dessa år. Vi kan väl börja med att säga att jag nu är 19 år och jag har dessutom både körkort och bil. Jag tog studenten i år, en härlig upplevelse faktiskt och det som är ännu härligare är att j...

Av Amanda - 30 oktober 2016 22:00

När klockslaget slagit 22:00 vintertid får jag känslan att skriva något här, på "bloggen" jag så sällan skriver på. Mycket har hänt sedan sist. Jag går nu i mitt andra år i gymnasiet det är nu det roliga börjar då man får studera den inriktning man v...

Av Amanda - 14 mars 2016 12:50

När jag skriver detta inlägg så sitter jag i skolans entré och försöker fördriva tiden så mycket jag möjligen kan. Vi har fått nytt schema pga ny engelska lärare. Andra gången vi byter detta läsår, innan har vi slutat så att jag hinner med bussen som...

Av Amanda - 20 januari 2016 23:08


Har påbörjat ett prodjekt på Wattpad ;)    

Presentation

Jag är en tjej vid namn Amanda.
Jag älskar One Direction och 5 seconds Of Summer. Jag kan skriva om saker som jag är intresserade av och om saker som ointresserat mig helt och hållet. Vissa inlägg är kortare än andra, beror helt på hur lat jag är.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Vad går/gick/ vill du gå för program i gymnasiet?
 Barn och fritid
 Vård och omsorg
 Fordorn och transport
 Industri
 Handel
 Ekonomi
 Samhäll
 Natur
 Teknik
 Estet musik
 Estet teater
 Estet (annat)
 Annat program

Sök i bloggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards